برای نخستین بار در کشور
دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل‌های شاخه بریده با هدف حفظ کیفیت این محصول برای عرضه در بازار‌های داخلی و خارجی نخستین بار در کشور از سوی گروهی از ایده پردازان اراکی با حمایت پارک علم فناوری استان مرکزی ساخته شد
کد خبر: ۷۶۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 28 July 2019

Image result for ‫گل‬‎

 مدیرعامل شرکت آواپردازش رها اراک اظهار داشت: این ایده ۲ سال پیش ایجاد و عملیاتی شد و فرآیند تجاری سازی دستگاه مذکور نیز با حمایت  پارک علم فناوری استان مرکزی دنبال شده است.

سید «مهدی موسوی» گفت: مشابه داخلی این محصول در کشور وجود ندارد،   اما در برخی از کشور‌های دیگر تولید شده است.

وی توضیح داد: با نتیجه دادن‌ای ایده و ساخت دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل‌های شاخه بریده می‌توان از ظرفیت برجسته تولید گل کشور به ویژه شهرستان محلات که به دهکده گل ایران شهرت دارد برای صادرات و عرضه بلند مدت با کیفیت دربازار‌های داخلی بهره برد.  

مدیرعامل شرکت آواپردازش رها اظهار داشت: برای ساخت این محصول بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده که حدود ۷۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات پارک علم و فناوری و بقیه  از محل آورده شخصی تامین شده است.  

موسوی در خصوص فعالیت دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل‌های شاخه بریده توضیح داد: گل‌های بریده شده برای مدت زمان کوتاهی در این دستگاه قرار می‌گیرند و با فرآیندی که بر روی آن‌ها اعمال می‌شود، ماندگاری و دوام شان برای سه هفته بیشتر می‌شود و این مهم برای تولید کنندگان و شاغلان حوزه گل که با محصول مصرفی مواجه اند حیاتی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده تولیدکنندگان گل کشور به صورت خرد فعالیت می‌کنند و در فرآیند صادرات باید مدت زمانی برای انباشت گل‌ها به میزان یک محموله صادراتی صبر کرد، فعالیت دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل می‌تواند در حفظ گل‌ها و جلوگیری از فرسودگی آن‌ها کمک کند.  

بیش از ۱۸۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار