از یک سو سکوت و از سوی دیگر تکذیب خبر پاداش های نجومی در شهرداری نیشابور توسط شورای شهری که با شعار شورای شیشه ای از مردم رای گرفت، صدای مردم نیشابور را در آورده است.
کد خبر: ۷۶۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 28 July 2019

تابناک رضوی به نقل از مهر: پس از انتشار  تکذیب خبر پاداش‌های غیر متعارف شهرداری به معاونان خود توسط یکی از نشریات محلی نیشابور اعتراضات از سوی کارگران شهرداری و مردم شروع شد و همچنان این موضوع به دلیل اینکه هیچ‌گونه تاییدیه و تکذیبیه از سوی شورای شهر و شهرداری منتشر نشده است، ادامه دارد.

 

اعتراض‌ها به پاداش‌های نجومی تا جایی پیش رفت که یکی کارمندان شهرداری به منظور اعتراض به شورای شهر مراجعه کرد ولی با اقبال شورا مواجه نشد.

 

این کارمند معترض که با بی تفاوتی و برخورد سرد شورای شهر نیشابور مواجه شد به خبرنگار مهر گفت: اعضای شورا با رأی مردم آمده‌اند و کارمند مردم هستند و باید به حرف‌های ما مردم گوش دهند.

 

وی با اعتراض به پاداش‌های نامتعارف شهرداری افزود: چطور است که یک بازرس باید میلیونی پاداش بگیرد یا در یک برگه پاداش ۳ بار اسم حراست در لیست باشد.

 

این کارمند معترض اظهار کرد: برخی بستگان شورای شهری ها که با ماشین آنچنانی به شهرداری می‌آید را استخدام و فوراً  را رسمی می کنند، اما من با ۱۷ سال سابقه هر چقدر دوندگی کردم راه به جایی نبردم.

 

وی تاکید می‌کند: من که کارمند شهرداری هستم ده‌ها بار به اتاق شهردار رفتم اما نتوانستم وقت ملاقات با شهردار شهرم را بگیرم.

 

کارمند معترض شهرداری نیشابور گفت: نامه‌ای را به بازرس استانداری که به نیشابور آمده بود دادم و برای پیگیری به مشهد رفتم که خیلی راحت به من گفتند نامه شما را شهردار نیشابور از ما گرفته است، به وی گفتم چرا نامه من را به شهردار دادید، شما وظیفه‌ی بررسی آن را دارید و مدت زیادی است شهرداری مانند توپ من را از طرفی به طرف دیگر پاس می‌دهد.

 

تخلفی که تکذیب شد!

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور اما در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این‌گونه که گفته می‌شود تخلفی صورت گرفته وجود ندارد و چنین چیزی وجود ندارد.

 

 

 

 

محمد حسن زرندی ضمن تکذیب مجدد این موضوع افزود: این مبلغ از سر فصل امور رفاهی برای یکسال بوده و تقریباً ماهی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نمی‌شود.‌

 

تأیید تخلف بودن پاداش شهردار نیشابور!

 

عضو دیگر شورای شهر نیشابور نیز به خبرنگار مهر گفت: پرداخت پاداش برابر مستندات موجود خلاف مقررات هست و به شهردار پاداشی به جز آنچه در حکم حقوقی آمده است تعلق نمی‌گیرد و در نامه مدیر کل دفتر امور شهری هم قید شده که پرداخت پاداش منوط به مجوز هست که تا حالا این مجوز ارائه نشده است.

 

 

 

محمد کاظم صادقی در واکنش به سخنان عضو دیگر شورای شهر نیشابور افزود: پاداش حدود ۳۲ میلیون تومان است که نامه استانداری در جواب استعلام شخصی من قید شده است و آقای ترقی به استناد کدام قانون این ادعا را دارند که این پاداش قانونی است؟

 

وی ابراز کرد: به استناد نامه‌های قبلی سازمان بازرسی و دستورالعمل‌های پیوست بودجه، شهردار مجاز نیست خودش برای خودش پاداش یا اضافه کار منظور کند بلکه بایستی از طریق استانداری یا شورای شهر مجوز صادر شود.

 

عضو شورای شهر نیشابور بیان کرد: فعلاً در شورا این موضوع به صورت خاص مطرح نشده ولی فکر می‌کنم اکثر اعضا با این شیوه پرداخت پاداش مخالف باشند ولی این هنوز قطعی مشخص نیست.

 

غوغا سالاری می‌کنند

 

همچنین دیگر عضو شورای شهر در پی سوال یک شهروند در رابطه با پاداش‌های نامتعارف پاسخ داده است که: شورا بیدار است و در چارچوب قانون نظارت می‌کند و با تخلفات بر اساس وظیفه برخورد متناسب می‌کند.

 

رضا مهرداد ادامه می‌دهد: از آنجا که پرداخت‌های مورد نظر در چهارچوب ضوابط و مقررات بوده است قرار نیست طبق نظریه برخی آدم‌های بی انصاف و غوغا سالار وارد حاشیه شویم.‌

 

لازم به ذکر است شهردار نیشابور همیشه از نبود منابع مالی لازم و مشکلات فراوان مالی می نالد و حتی در ماه‌های اخیر اضافه کار کارگران شهرداری را کم کرده است که جوی از اعتراضات در شهرداری به‌وجود آمده است.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار