نشست خبری رویداد رشدآفرینی، با هدف تقویت مهارت های ایده پردازی، حل مسئله و بررسی چالش های شهر مشهد و تلاش برای حل آنها برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 28 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، در این نشست دکتر علی جاهدی؛ مدیر مرکز رشد ICT پارک علم‌و‌فناوری خراسان‌رضوی و دبیر علمی رویداد رشدآفرینی، دکتر عباس زاده؛ مدیر مرکز نوآوری شهری، مهندس مصطفی میرقاسمی؛ مدیر اجرایی شتابدهنده تریگ آپ مشهد و محمدرضا هاشمی؛ دبیر اجرایی رویداد و اصحاب رسانه حضور داشتند و به تبیین اهداف، محورها و برنامه های این  رویداد پرداختند.  

 علاقمندان و تیم های استارتاپی می توانند طرح ها و ایده های خود را  به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند. 

محور های رویداد توسط تیم علمی رویداد متشکل از متخصصان مرکز نوآوری شهرداری، پارک علم و فناوری و اکوسیستم استارتاپی مشهد، انتخاب شده که شامل موارد ذیل است: 

 1- آلودگی هوا 

2- پسماند  

3- پارک ها و فضای سبز شهری 

رویداد رشدآفرینی در ۳ مرحله برگزار خواهد شد. 

در اولین مرحله از این رویداد، ایده های غربال شده و در قالب مسابقه ایده شو در "همایش رشدآفرینی" در تاریخ پنج شنبه، 17 مرداد در تالار شهر مشهد، به رقابت گذاشته می شود. 

هم چنین در بخش دیگر این همایش، چهره های برجسته اکوسیستم استارتاپی کشور با موضوع مهارت ایده پردازی و حل مسئله به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.  

دومین مرحله این رویداد، یک دوره منتورینگ در قالب 5 کارگاه تخصصی است که از 19 تا 28 مرداد برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان در این کارگاه، مفاهیم پایه حل مسئله و راه اندازی استارتاپ را فراخواهند گرفت. 

در نهایت، تیم های راه یافته به مرحله نهایی، در یک رقابت فشرده که در تاریخ 31 مرداد و 1 شهریور ماه  برگزار می شود به خلق مدل کسب و کار خود می پردازند و در پایان روز دوم طرح خود را به هیئت داوران،  نماینده شتابدهنده های مشهد و فعالین اکوسیستم استارتاپ ارائه می دهند و سه تیم برتر در مجموع جوایزی به مبلغ بیست میلیون تومان دریافت خواهند کرد. 

رویداد رشدآفرینی عصر روز شنبه اول شهریورماه، در مراسم اختتامیه ای با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی مشهد با معرفی و اهدای جوایز نفیس به سه تیم برتر به کار خود پایان خواهد داد. 

 

در این نشست، علی جاهدی، دبیر علمی رویداد، به فرآیند توانمند سازی رویداد اشاره کرد و از اجرای 6  کارگاه ضروری به همراه منتورینگ در این رویداد خبر داد.  

محمدرضا هاشمی،به تکنیک ارائه معکوس (ReversePitch) که در این رویداد استفاده شده است، به عنوان یکی دیگر از وجه تمایزهای این رویداد اشاره کرد که در این روش، بر اساس مشکلات موجود به ایده پردازی و ارائه طرح و ایده پرداخته می شود و پیش بینی می شود این مدل خروجی های پایدارتری  از لحاظ نیاز بازار داشته باشد. 

دکتر عباس زاده این رویداد را بستری برای حل مسائل و چالش هایی که شهرداری با آن مواجه است دانست و اظهار امیدواری کرد که در این رویداد، ایده های کارآمد ارائه شده به حل مشکلات شهر منجر گردد.   

• آخرین مهلت ارسال ایده و طرح، 13 مرداد ماه می باشد. 

• ثبت ایده ها و شرکت در همایش از طریق سایت رسمی رویداد به آدرس roshdafarini.ir انجام می شود. 

• ایده ها و طرح هایی که دارای تیم می باشند، از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود.

گفتنی است تریگ آپ از برگزارکنندگان رویداد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار