وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قطع یارانه دهک‌های بالا توضیحاتی داد.
کد خبر: ۷۶۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸ 28 July 2019

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قطع یارانه دهک‌های بالا توضیحاتی داد.

یارانه افراد پر درآمد در سال ۹۸ قطع میشود؟

تابناک؛محمد شریعتمداری وزبر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیرو‌های مسلح و در جمع خبرنگاران در خصوص قطع یارانه افراد با درآمد بالا اظهار کرد: کارگروهی متشکل از وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فرمانداران و استانداران هر استان تشکیل شده است تا افراد با دهک درآمدی بالا شناسایی شوند.

وی گفت: در این کارگروه پیش بینی شده است که اگر درآمدی از قطع یارانه افراد با درآمد بالا ایجاد شد صرف اشتغال در همان استان شود.

وزیر کار در در خصوص نرخ بیکار در کشور بیان کرد: براساس گزارش های مرکز آمار کشور نرخ بیکاری در سه ماهه ابتدای سال ۹۸ نسبت به سه ماهه سال ۹۷ کاهش پید کرده است و دلیل آن هم مهارت آموزی و پرداخت وام‌های کم بهره و پرداخت وام ۴ و ۶ درصد اشتغال روستایی است.

شریعتمداری ادامه داد: با پرداخت وام اشتغال روستایی میزان اشتغال در مناطق روستایی از ۳ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه میزان سرمایه گذلری در کشور کاهش پیدا کرده است، اما دولت با اتخاذ روش‌های جایگزین مانند مهارت آموزی، آموزش مشاغل خانگی، آموزش‌های واقعی در محل کار توانسته تا حدودی این روند را جبران کند.

وزیر کار افزود: سال گذشته با مهارت آموزی به ۹۳ هزار نفر و برگزاری ۴۳۲ نمایشگاه عرضه محصولات آن‌ها به بازار تا حدودی نرخ بیکار را جبران کردیم.

شریعتمداری گفت: براساس آمار مرکز آمار کشور حدود ۳ میلیون بیکار در کشور داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار