کیفیت هوای پایتخت، امروز (شنبه) با کاهش ۲ واحدی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی شاخص ۸۲ قرار گرفته و سالم است.
کد خبر: ۷۶۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 27 July 2019

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

به گزارش تابناک تهران از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۸۴ به ۸۲ رسیده است.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۰ به ۶۱ افزایش و منوکسیدکربن نیز از ۳۶ به۳۳  کاهش داشته است.
همچنین آلاینده ازن نسبت به روز گذشته با کاهش ۱۷ واحدی  از عدد ۸۴  به ۷۷ رسید.
بر این اساس، ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲) با شاخص ۱۰۴ ،‌ شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۰ و شهرک چشمه- منطقه ۲۲ با شاخص ۹۹ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند..
همچنین ایستگاه‌های اقدسیه- منطقه  با شاخص ۵۴،‌ پونک باشاخص ۵۹ و ستاد بحران- منطقه ۷ باشاخص ۶۴  کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار