سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان:
سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان، راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری را یک اقدام ارزشمند از سوی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: پارک‌های علم و فناوری در ادامه رسالت دفاتر ارتباط صنعت با دانشگاه و کمک به ورود فناوری‌های دانش‌بنیان به صنایع مختلف، دارای موفقیت‌های چشمگیری بوده‌اند.
کد خبر: ۷۶۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 24 July 2019

ایرج کاظمی‌نژاد در نشست با مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی فولاد خوزستان که در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت علوم، پارک های علم و فناوری را با هدف توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت راه اندازی کرد که شیوه ای درست بوده و در حال توسعه است.

وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری همان مراکزی هستند که جامعه به آن‌ها نیاز دارد و در ارتباط با صنعت و دانشگاه می‌تواند موفق عمل کند.

کاظمی‌نژاد به برگزاری این نشست اشاره کرد و افزود: برگزاری این نوع نشست‌ها و همچنین نشست‌های تخصصی می‌تواند به شناخت بیشتر از نیازهای صنعت و معرفی ظرفیت‌های صنعت بپردازد و با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در استان تقاضامحور هستند و با ظرفیت خوبی که در پارک وجود دارد، می‌توانیم پاسخگوی نیازهای صنعتی استان باشیم.

سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های بین پارک و شرکت فولادخوزستان، گفت: ایجاد تفاهم‌نامه مشترک و راه‌اندازی یک کارگروه تخصصی می‌تواند ما را به سمت ارتباط نزدیک‌تر و عملکرد بهتر هدایت کند.

کاظمی‌نژاد در این خصوص ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه می‌توانیم مرکز فناوری فولاد را راه‌اندازی کنیم که بدون شک یک کار ارزشمند و نو در حوزه صنعت فولاد در سطح کشور محسوب می‌شود و می‌تواند صنعت فولاد خوزستان را از حالت سنتی خارج کند.

سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان در پایان با بیان اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند در حوزه‌های مختلف به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی خدمات ارایه دهد، گفت: فعال بودن مجموعه پارک علم و فناوری می‌تواند در رفع معضل بیکاری که یکی از شاخص‌های امنیت هر منطقه محسوب می‌شود و سایر مسایلی که اجتماع را درگیر خود کرده است، نقش موثری داشته باشد. ما آماده فراهم کردن بستر لازم هستیم اما این مهم زمانی محقق می‌شود که تقاضا وجود داشته باشد.

در ادامه ابراهیم دادرس، مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی شرکت فولادخوزستان، گفت: فولادخوزستان گردش مالی بالایی دارد و بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در کشور محسوب می‌شود. سطح دانش در حوزه تولید و بومی‌سازی قطعات صنعت فولاد بالا است و ما آمادگی داریم همکاری لازم را با شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری در ساخت قطعات مورد نیاز شرکت و بومی‌سازی آن‌ها داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار