معاون اقتصادی شهردار مشهد خبر داد.؛
شهرداری مشهد در راستای تامین مالی پروژه های زیرساختی شهر، اقدام به انتشار و فروش 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت نموده است.
کد خبر: ۷۶۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 24 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، اژدر اژدری با اعلام آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری، اظهارکرد: در حال حاضر شهرداری مشهد در راستای تامین مالی پروژه های زیرساختی شهر از محل بودجه سال 97، 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت انتشار و عرضه نموده است.

 

وی در خصوص زمانبندی انتشار اوراق مذکورگفت: با توجه به اینکه انتشار اوراق مشارکت زمینه‌ساز همکاری و مشارکت مردم در توسعه، عمران و آبادانی شهر است، 350 میلیارد تومان اوراق مشارکت در تاریخ 29 خرداد ماه سال جاری برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و 150 میلیارد تومان نیز در راستای توسعه، تعریض و بدنه سازی خیابان حر عاملی در تاریخ 31 تیر ماه با عاملیت بانک شهر به فروش رسید.

 

اژدری با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری و نقش آن در بهبود توسعه حمل و نقل عمومی کلان شهر مشهد تصریح کرد: برای اجرای فاز سوم پروژه خط 3 قطار شهری، 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت در تاریخ 31 تیر ماه سال جاری با عاملیت بانک صنعت ومعدن انتشار و به فروش رسید که 50 درصد از اصل و سودهای علی‌الحساب آن توسط دولت تضمین شده است. همچنین وزارت کشور مجوز اوراق مشارکت فاز 4 از خط3 و تکمیل پروژه خط 2 قطار شهری، هر یک به مبلغ 300 میلیارد تومان از محل بودجه سال 98 را صادر کرده که تا نیمه دوم سال منتشر می شود.

 

وی ضمن تاکید بر برنامه های مدیریت شهری برای ساماندهی بافت پیرامونی اطراف حرم رضوی، در پایان خاطر نشان کرد: اخذ 1400 میلیارد تومان اوراق مشارکت ویژه بافت فرسوده اطراف حرم با تضمین باز پرداخت 50 درصد از اصل و سودهای علی الحساب توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری مشهد در دستور کار قرار دارد که در مرحله صدور مجوز از وزارت کشور می باشد و امیدواریم تا پایان سال در مرحله انتشار و عرضه قرارگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار