مدیرکل فرودگاه گیلان از آمادگی کامل عوامل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برای انجام فرآیند اعزام زائران حج تمتع استان به مقصد مدینه منوره خبر داد و افزود: فردا صبح نخستین پرواز زائران خانه خدا از این فرودگاه انجام می شود.
کد خبر: ۷۶۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 23 July 2019

 

تابناک / غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۶۹  زائر گیلانی از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی روز دوم مرداد  فرودگاه رشت را به مقصد مدینه ترک خواهند کرد .
وی با اشاره به این که کهنسال ترین زائر گیلان در عملیات حج تمتع امسال ۸۵ سال و جوانترین زائر ۱۶ سال سن دارند افزود : پرواز زائران حج تمتع ۹۸ گیلان در قالب چهار کاروان و با دو پرواز به شماره های ۱۵۱۶ و ۱۵۱۴ انجام می شود.
 ۴۸۷نفر شامل ۴۶۹ زائر و ۱۸ نفر از عوامل فردا ، از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت عازم مدینه منوره می شوند .
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی می باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار