این روز‌ها هنرمندان مجسمه‌ساز کشور با سرپنجه خلاق خود به درختان خشک‌شده کرمان زندگی دوباره می‌بخشند.
کد خبر: ۷۶۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 18 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، این روز‌ها هنرمندان مجسمه‌سازی از سراسر کشور به بهانه حضور در رویداد «حافظه‌ی چوب» ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده در کرمان حضور دارند تا با سرپنجه خلاق خود به درختان خشک‌شده کرمان زندگی دوباره ببخشند.
سیدعماد محسنی‌تکلو سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به واقعیت تلخ اجتناب‌ناپذیری که در مدیریت شهری وجود دارد اظهار داشت: درختان روزی کاشته می‌شوند، قد کشیده و بزرگ و تناور می‌شوند و یک روز هم خشک می‌شوند.
وی با بیان اینکه درختان خشک‌شده خطراتی از جمله آتش‌سوزی و یا سقوط و افتادن را به همراه دارند که باید برای آن‌ها فکری شود گفت: خشک شدن درختان می‌تواند پایان‌بخش زندگی آن‌ها باشد و این یک نگاه به این قضیه است.
سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان با اشاره به اینکه رویکرد و نگاه دوم این است که از درختان خشک‌شده آثاری خلق شود که شهر را زیبا کنند و جلوه‌ای دیگر به شهر بدهند افزود: یک درخت خشک‌شده باز هم بتواند به شهر زیبایی ببخشد.
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که به نگاه دوم نزدیک شده و از درختان خشک‌شده آثار هنری ماندگاری خلق کنیم عنوان کرد: فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شده و تا ۲۰ خرداد مهلت ارسال آثار بوده است.
محسنی‌تکلو با اشاره به اینکه تا ۳۰ خرداد فرصت انتخاب آثار بود که ۱۶ اثر از میان آثار رسیده برگزیده شد یادآور شد:  قرار بود زمان برگزاری این رویداد ۱۴ تیر ماه باشد که به علت تداخل با رویکردی دیگر مقرر شد که این رویداد در هفته آخر تیرماه برگزار شود.
وی با بیان اینکه به دلیلی که کرم خراط تنه بعضی از درختان را بیش از حد خراب کرده بود شرایط کار بر روی آن‌ها وجود نداشت افزود: از میان ۱۶ اثر هنری انتخاب شده نه اثر مربوط به هنرمندان کرمانی و هفت اثر مربوط به هنرمند غیرکرمانی است.

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار