بیشتر مرزبانان ما در مناطق پرخطر مثل مناطق شرق کشور که حمل مواد مخدر مسلحانه صورت می گیرد مستقر هستند تا امنیت مرزی بوجودآید.
کد خبر: ۷۶۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ 18 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، سردار قاسم رضایی عصرامروزدر حاشیه بازدید از سواحل بابلسر اظهار کرد که مرزبانی مازندران در ساماندهی شناورها و انجام ماموریت های خود در حوزه مرزبانی موفق عمل کرده است.
مردم مازندران مردمی مسلمان،انقلابی و ولایی هستند و به واسطه خصوصیات خوب مهمان پذیری و مهممان دوستی پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور هستند و فرصتی ایجاد کرده تا کسانی که از استانهای مختلف بخواهند از طبیعت استفاده کنند به این منطقه بیایند .

وی با تاکید به اینکه مسئولان زیرساخت مناسب گردشگری را برای ایجاد درآمد پایدار بوجود آورند،گفت: خوشبختانه با مدیریت خوب نیروی انتظامی زمینه امنیت مسافران و گردشگران در سطح منطقه بوجود آمده و در بازدیدی که امروز در سطح سواحل داشتیم گزارشات مردمی نشان از رضایت آنها دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا رعایت شئونات اسلامی و مقررات اجتماعی زمینه امنیت بیشتر را برای شهروندان و مسافران فراهم می کند،عنوان کرد: مرزبانی مازندران در ساماندهی شناورها و انجام ماموریت های خود در حوزه مرزبانی موفق عمل کرده است.

رضایی مراقبت از مرزها را مهم ترین وظیفه حوزه مرزبانی دانست و افزود: با استقرار ماموران مرزبانی و جلوگیری از جرائم و هرگونه تردد غیرمجاز شاهد امنیت خوبی در سطح سواحل هستیم.

وی افزود:بیشتر مرزبانان ما در مناطق پرخطر مثل مناطق شرق کشور که حمل مواد مخدر مسلحانه صورت می گیرد مستقر هستند تا امنیت مرزی بوجودآید.

این مقام مسئول تصریح کرد : با برنامه ریزی صورت گرفته و طرحهای جامع که برای شرق کشور در دست اجرا است و به تایید وزرا هم رسیده است با اجرای آن ظرف سه سال آینده هیچ نقصی در مدیریت مرزبانی نخواهیم داشت و این امر بواسطه ایجاد زیرساختها و خدماتی است که قرار است در این مناطق صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه در هفته گذشته ۷فروند شناور نیمه سنگین خریداری و به ناوهای کشور اضافه شده است،گفت: تا پایان امسال ۹فروند دیگر اضافه می شود.

رضایی با بیان اینکه مرزبان قادر است از تمام زیرساختها در راستای مدیریت مرزها استفاده کند ،افزود: در حال حاضر تجهیزات متفاوتی مطالبه کردیم و قرارداد نیز بستیم،تجهیزاتی مثل پایش تصویری و پهبادها و غیره را نیز مطالبه کردیم که تا کنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده است و در برخی جاها نیاز به استقرار واحد سیار داریم که این کار نیز تا حدودی انجام یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه با کشورهایی که مرزهای مشترک داریم مثل عراق، ترکیه ،ا فغانستان و آذربایجان اقدامات خوبی صورت گرفته است،گفت: در مرز مشترک با پاکستان مشکلاتی داشتیم که در سالهای اخیر با تعاملاتی که برقرار کردیم اتفاقات خوبی رخ داده است و برخی از این مشکلات حل شده است.

وی گفت: مرزبانی دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد.

رضایی با اشاره به اقدامات زیاد مرزبانان در حفاظت از کشور گفت: خوشبختانه امسال در حوزه رزمی هیچ شهیدی نداشتیم اما در حوزه غیررزمی سه شهید (دو شهید از هرمزگان و یک شهید از شمال غرب) داشتیم که این آمار نسبت به سال قبل ۷۰درصد کاهش داشته است./کانال خبری مازنیوز

چهارشنبه، ۲۶ تیر ۹۸.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار