دبیر اجرایی چهارمین جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان استان اصفهان از ارائه بُن خرید کتاب به افرادی که در این باشگاه‌ها عضو می شوند، خبر داد و گفت: این بُن از سوی خانه کتاب به اعضای باشگاه‌ها کتاب خوانی کودک و نوجوان اهدا می شود و دارندگان آن به هنگام خرید کتاب مورد علاقه خود تخفیف دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 16 July 2019

فرحناز علیزاده در حاشیه برگزاری اولین کارگاه آموزشی مربیان چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مشخصات فردی گروه‌های سنی کودک و نوجوان که جذب این باشگاه‌ها می‌شوند در سامانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به نشانی " Book Promotion " ثبت می‌شود و دریافت کنندگان بُن تخفیف خرید کتاب با ارائه شماره ملی خود به کتابفروشی های طرف قرارداد با خانه کتاب، کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری می‌کنند.

وی افزود: کتابفروشی‌هایی که علاقه مند به مشارکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی هستند باید در پایگاه اطلاع رسانی خانه کتاب ثبت نام کنند.

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان اصفهان با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی بصورت ملی در سایر استان‌های کشور نیز برگزار می شود، اضافه کرد: بودجه مورد نیاز برای تهیه بُن تخفیف کتاب جهت ارائه به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی از سال ۹۵ در کشور آغاز شد، گفت: کارگاه‌های آموزشی برگزاری این رویداد ملی در تابستان هر سال شروع می‌شود و تا آخر دی ادامه می‌یابد.

علیزاده زمان برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را اول مهر اعلام کرد و افزود: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی در محلات، مدارس، کتاب‌خوانه ها، فرهنگ‌سراها، مهد کودک ها و مؤسسات فرهنگی است.

وی ترویج کتابخوانی به روش خلاقانه، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه از دوره کودکی، افزایش اطلاعات و آگاهی کودکان و نوجوانان از طریق کتاب‌خوانی و لذت بردن کودکان و نوجوانان از کتاب‌خوانی و مطالعه همراه با برنامه های شاد فرهنگی را از جمله اهداف باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان بیان کرد.

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان استان اصفهان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، آموزش و پروش، نهاد کتابخانه ها و شهرداری های استان اصفهان مشارکت دارند، اظهارداشت: این رویداد فرهنگی در سال های ۹۵ و ۹۶ تنها در شهر اصفهان برگزار و به ترتیب ۹۹ و ۸۵ باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در شهر اصفهان تاسیس شد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۵۰ از این نوع باشگاه‌ها در شهرستان های مختلف استان اصفهان راه اندازی شده است.

اولین کارگاه آموزش مربیان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان اصفهان روز سه شنبه با حضور نمایندگانی از ادارات بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کتابخانه های عمومی و موسسات فرهنگی شهرداری های استان در کتاب خانه مرکزی این شهر برگزار شد و شرکت کنندگان آموزش های لازم درخصوص روش‌های تسهیل گر و چگونگی تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی را فراگرفتند.

برچسب ها: اصفهان ، کتاب ، کتابخوانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار