مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مشارکت ۹۰ میلیارد تومانی خیران نیک‌اندیش را داشتیم که این میزان به نسبت سال قبل از آن رشدی ۱۷ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۶۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 16 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور، اظهار داشت: مشکل مسکن خانواده‌های دارای معلول این گروه از خانوارهای جامعه را که اکثراً اجاره‌نشین هستند رنجانده و از سال ۹۴ طرح مسکن معلولان با هدف رفع مشکل معلولان با مشارکت‌های بنیاد مسکن و خیران نیک‌اندیش کلید خورد و مشکل اصلی ۷۰ درصد جامعه بحث مسکن است و اکثر آن‌ها مددجوی بهزیستی هستند.

وی افزود: خراسان رضوی دومین استان کشور به لحاظ تعداد معلول بوده و در دو سال اخیر ۵۱۸ واحد مسکونی و از سال ۸۹ تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶ واحد ساخته شده شده که ۴۸۶۴ تحویل شده و ۵۱۷۲ واحد هم در حال احداث است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته مشارکت ۹۰ میلیارد تومانی خیران نیک‌اندیش را داشتیم، خاطرنشان کرد: این میزان به نسبت سال قبل از آن رشدی ۱۷ درصدی داشته است و بالاترین میزان مشارکت‌ها و رشدها را در خراسان رضوی داشتیم.

پوریوسف تصریح کرد: در همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور که در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیر ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری و نیز ۲۰۰ خیر نیک‌اندیش برگزار می‌شود می‌خواهیم گامی بلند در رفع مشکل معلولان برداریم، مراسمی که با همت خود خیران برگزار می‌شود و هیچگونه بودجه دولتی هزینه نشده است.

وی تاکید کرد: در سطح استان ۱۲ هزار ۲۵۳ خیر ثبت‌شده اعم خُرد و کلان داریم و تمامی خیران نیک‌اندیش در رفع مشکلات معلولان سهیم هستند و به‌طور متوسط هزینه نگهداری ماهانه هر معلول ۲۵ میلیون ریال است که بین ۷۵۰ تا ۹۲۵ هزار تومان از طرف بهزیستی و مابقی از طرف خیران نیک‌اندیش حاضر در ۲۸۶ خیریه استان تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار