دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: سالانه ۷۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهرهای استان جمع می شوند هزینه بسیاری برای درمان و ترک آنها می شود اما در نهایت باز هم به خیابان ها باز می گردند.
کد خبر: ۷۶۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 15 July 2019

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان، اظهار کرد: کولر و وسایل سرمایشی در خوزستان و استان‌های گرمسیری جزء کالاهای اساسی محسوب می‌شود و در این شرایط که قدرت خرید مردم کم شده است نباید مانع خریدهای تکی و موردی شد و تنها باید با موارد قاچاق و شبکه‌ها برخورد کنیم.

به گزارش"تابناک" وی ضمن تاکید بر لزوم برخورد با کسانی که این وسایل را احتکار می‌کنند، افزود: امسال سال رونق تولید ملی است و ما با اشتغال‌زایی باید سبب ایجاد آرامش در کشور شویم؛ در این میان نیاز به مقابله جدی با بحث‌های شبکه‌ای گسترده قاچاق است اما این برخوردها نباید به شکلی باشد که به موردهای جزئی خرید یک کالا توسط مردم و برای مثال از هندیجان تعمیم داده شود و مردم گمان کنند که شبکه‌های قاچاق را رها کرده و تنها به این موارد جزئی مشغول هستیم.

استاندار خوزستان در رابطه با کشت تابستانه، عنوان کرد: کشتی که در تابستان انجام شد در استان بی‌سابقه بوده است که به فرصتی برای خلق بیشتر ثروت و ایجاد فرصت‌های شغلی تبدیل شد و امیدواریم که این مسیر و همچنین تولید داخلی گسترش پیدا کند.

وی افزود: در شرایط موجود و با توجه به وضعیت  خوزستان باید از ظرفیت‌های استان مانند بنادر، مرزهای آبی و خشکی در راستای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.

همچنین حسین لامی زاده اظهار کرد: سالانه 700 معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری می شوند و هزینه بسیاری برای درمان و ترک آنها صرف می شود اما در نهایت باز هم به خیابانها باز می گردند.
 
وی افزود: به دلیل وجود بحث اعتیاد بین صنوف، دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف انتظار می رود همه دستگاههای ذیربط  فعالیت بیشتری در بحث پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.
 
لامی زاده با اشاره به ارودگاه  ترک اعتیاد در حال احداث اهواز، گفت: اردوگاه جدید ترک اعتیاد با هدف درمان معتادان راه اندازی می شود زیرا عملکرد برخی کمپهای ترک اعتیاد موفقیت آمیز نبوده است. امیدواریم این مرکز در نیمه مردادماه امسال راه اندازی شود.  
 
در ادامه علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: همه ما در قبال جوانان مسئولیتهای اجتماعی داریم و باید با کمک ابزارهای مختلف به ویژه سمنها، برای پیشگیری از اعتیاد و مصون سازی جوانان اقدام شود.
 
وی افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان برنامه ها و اقدامات خود را در دو بعد توانمندسازی جوانان برای جلوگیری از آسیب و مصون سازی در جامعه انجام می دهد. البته اقدامات انجام شده رضایتبخش نیست و باید با دید عمیقتری به مسائل نگاه کرد.
 
رضا نجاتی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان، اظهار کرد: بر اساس گزارش معاونت اقتصادی کشور، استان خوزستان در برخی شاخص‌ها جزء برترین‌ها استان‌ها و در بعضی دیگر به عنوان برترین استان معرفی شده است.

وی افزود: رویکرد ستاد ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی است که در همین راستا علی‌رغم سیل و بارندگی‌های اخیر خرید گندم به یک میلیون و سیصد هزار تن رسید و 14 درصد افزایش تولید داشتیم که خود موفقیتی برای استان است.

نجاتی عنوان کرد: هر نوع برنامه فرهنگی که توسط صدا و سیمای مرکز استان و آبادان با محوریت قاچاق کالا و ارز و همچنین ترغیب به استفاده از تولید ملی ساخته شود، کمیسیون مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تامین اعتبار آن را به عهده گرفته است.

وی افزود: در این راستا به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با صدا و سیمای مرکز استان و آبادان نیاز است چرا که اگر بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی را افزایش دهیم قطعا علاوه بر به نتایج مطلوب رسیدن، سبب ریشه‌ای شدن این تلاش‌ها و برخوردهای فرهنگی خواهیم شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در پاسخ به درخواست برخی دستگاه ها مبنی بر اعطای اعتبار اظهار داشت: اعتبارات حوزه اجتماعی مطابق با برنامه های وزارت کشور تخصیص می یابد و نمی توان بدون برنامه هزینه کرد.

محمدصادق کریمی کیا ادامه داد: مطابق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تاکنون پنج میلیارد ریال برای راه اندازی اردوگاه ترک اعتیاد ماده ۱۶، یک میلیارد ریال برای مرکز درمانی زنان معتاد، یک میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور برای درمان اعتیاد زنان معتاد، یک میلیارد ریال برای جمع آوری معتادان متجاهر و ۱۵۰ میلیون ریال برای برگزاری همایش مبارزه با موادمخدر هزینه شده است.

وی گفت: تاکنون مجموعاً هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در حوزه مبارزه با موادمخدر از سوی اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار