مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد؛
از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در راستای اجرای برنامه‌های توسعه اشتغال به فعالان این بخش پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۶۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷ 15 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمد سنجری در جلسه کانون زنان بازرگان خراسان رضوی، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی نقش و جایگاهی ویژه در زمینه رونق تولید و اشتغال استان داشته‌اند و بخش تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد در توسعه اشتغال، فقرزدایی و گسترش عدالت اجتماعی نقش و تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: همه ما باید رفتارها و تصمیمات غلط خود در رابطه با تولید و فضای کسب و کار را اصلاح کنیم تا در شرایط افزوده‌شدن مشکلات حوزه کسب و کار شاهد عدم اثرپذیرب تحریم‌ها در حوزه تولید باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به نهادینه شدن حضور بانوان در پست‌های مدیریتی، بیان کرد: ۴۹.۵ درصد جمعیت استان بانوان هستند و در خراسان رضوی زنان ۲۶ درصد اعضای شوراهای شهر و روستا را تشکیل می‌دهند و ۲۰ درصد نرخ مشارکت اقتصادی نیز متعلق به این گروه از جامعه است و باید تلاش کنیم بستر حضور بانوان را بیش از پیش افزایش دهیم.

سنجری تصریح کرد: نرخ بیکاری در خراسان رضوی در سال ۹۷،  ۳.۱۴ درصد و نرخ بیکاری بانوان نیز ۴ درصد بوده و در حال حاضر ۵۷۸ تعاونی فعال در سطح استان داریم و تعداد ۶ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی تشکیل تعاونی‌های بانوان در سال گذشته را به عنوان یکی از اقدامات خوب و موثر در مسیر توسعه اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در راستای اجرای برنامه‌های توسعه اشتغال به فعالان این بخش پرداخت شده است و حمایت‌ها در این حوزه تا حد توان ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار