معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال ساخت و طراحی سه ماهواره در کشور کامل می‌شود، تصریح کرد: امسال در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط ماهواره یک سنجشی و یک ماهواره مخابراتی را در مدار قرار دهیم.
کد خبر: ۷۶۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 14 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ظهر امروز مرتضی براری در نشست با دانشگاهیان، فعالان و شرکت‌های بخش خصوصی در ارتباط با کسب و کارهای فضاپایه و توسعه این بخش در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یک استانی با معیشت کشاورزی بوده و از فرصت هم‌مرزی با سه کشور خارجی برخوردار است، گفت: با توسعه فناوری در آذربایجان‌غربی، این استان می‌تواند علاوه بر استان‌های مجاور به کشورهای مجاور خدمات دهد و برای کمک به توسعه کشاورزی در این منطقه و سایر نقاط کشور می‌توان با کمک داده‌های حاصل از فناوری‌های فضایی، اطلاعات را در حوزه کشاورزی شخصی‌سازی کرده و در اختیار هر کشاورز قرار داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران از دهه ۶۰ وارد حوزه هوا و فضا شدند، افزود: در حال حاضر ایران به حدی در این عرصه پیشرفت کرده است که رتبه اول منطقه در حوزه علم و فناوری و رتبه ۱۱ جهانی را دارد.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ایران با پرتاب ماهواره در سال ۸۸ نهمین کشوری در جهان بود که به چرخه فناوری فضایی دست پیدا کرد، ادامه داد: در حال حاضر تنها ۱۱ کشور در جهان به این فناوری دستیابی دارند و در آینده نزدیک هدف ایران تثبیت ماهواره‌ها در مدار ۵۰۰ تا یک هزار کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه در سال گدشته ماهواره پیام تا مدار بالای ۱۵۰۰ کیلومتر قرار داده شد، عنوان کرد: به دلیل اینکه در ایران آزمایشگاه خلاء وجود ندارد برای همین برخی آزمایش‌ها را پس از پرتاب ماهواره به فضا می‌توان انجام و پرتاب ماهواره پیام نیز تجربیات و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار قرار داد.

براری با بیان اینکه امسال ساخت و طراحی سه ماهواره در کشور کامل می‌شود، تصریح کرد: امسال در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط ماهواره یک سنجشی و یک ماهواره مخابراتی را در مدار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در بخش فناوری در جهان رشد بیش از ۶ درصدی در سال گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: با پیشرفت و توسعه بخش فناوری و فضایی در کشور تا حدود زیادی می‌توان جلوی خسارات ناشی از بلایایی طبیعی را با پیش‌بینی به موقع گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار