رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه پيرامون قطع يارانه، همچنان یکی از شگردهای رایج مجرمان سایبری است.
کد خبر: ۷۶۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 14 July 2019

تابناک فارس به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی اظهار داشت: در مناسبت‌ها و رویدادهای خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن‌ها طراحی شده‌ است هستیم.

وی ادامه داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و ... از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است که متأسفانه تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده اند و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

این مقام انتظامی استان فارس گفت: اطلاعات مهم بانکی از قبیل شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی هستند.

وی تاکید کرد: لازم و ضروری است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکنند و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن 07121827804با کارشناسان فتا در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار