مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام، اظهار داشت: استان ایلام در حوزه پوشش تلفن همراه رتبه ششم کشور و در حوزه ضریب نفوذ تلفن همراه با ۸۳.۱ درصد بعد از استان یزد رتبه دوم را داراست،
کد خبر: ۷۶۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 14 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه حوزه ارتباطات در استان طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: در حال حاضر ۹۳.۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه است.

عباس بیرامی اظهار داشت: استان ایلام در حوزه پوشش تلفن همراه رتبه ششم کشور و در حوزه ضریب نفوذ تلفن همراه با ۸۳.۱ درصد بعد از استان یزد رتبه دوم را داراست،

وی با بیان اینکه ۴۸۷ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) افزود: از این تعداد ۳۱۹ روستا مربوط به اپراتور همراه و ۱۶۸ روستا نیز مربوط به شبکه ایرانسل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه اینترنت پرسرعت روستایی در استان یادآور شد: از مجموع ۶۸۰ روستای استان تاکنون ۴۲۵ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ روستا مربوط به عملکرد سال گذشته این شرکت است.

بیرامی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این شرکت، ۲۲۶ روستای دیگر در چهار شهرستان دره شهر، آبدانان، بدره و دهلران با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت بی سیم متصل می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات اضافه کرد: ۲۵ شهر این استان تاکنون به نسل سوم اینترنت ۳G مجهز شده است.

وی از تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در مرز چیلات و چنگوله در شهرستان دهلران و مهران خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۶۰ کیلومتر فیبری نوری اجرا شده است.

بیرامی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده در حوزه ارتباطات استان تصریح کرد: تاکنون در سطح روستاها استان ۴۶ دستگاه خودپرداز روستایی نصب شده است که بر اساس برنامه وزارت در سال جاری سهم استان در این خصوص (خودپرداز) نسبت به فازل اول و دوم بیشتر خواهد بود./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار