کد خبر: ۷۶۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 13 July 2019
سه ارگان جوان خرمدره ای به بیماران نیازمند اهدا شد

زنجان - مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: سه ارگان و نسوج بدن یک بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند پیوند عضو، اهدا شد.

شهریار اماموردی افزود: این بیمار مرگ مغزی به نام " سعید افشاری " ۳۸ ساله اهل روستای سوکهریز خرمدره به دلیل تصادف در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی بستری شده بود.
وی اظهار داشت: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
این مسئول ادامه داد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کلیه‌ها، کبد و نسوج، به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

اماموردی اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می دهد.

وی اضافه کرد: این دهمین مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی استان در سال جاری است که روز گذشته با اعزام بیمار به بیمارستان یاد شده به ثبت رسید.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۳ مورد بیمار مرگ مغزی در مراکز بیمارستانی استان توسط کادر آموزش دیده، جهت اهدای عضو ترغیب شده اند که از این تعدا ۱۰ مورد به اهدای عضو منتهی شده است.
به گفته وی، سال گذشته، ۱۸ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی شده هم قابلیت اهدای عضو نداشتند.
وی خاطر نشان کرد: هر مورد مرگ مغزی می تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار