کد خبر: ۷۶۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 13 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از فارس ، ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه که درست مصادف با روز حجاب و عفاف بود از مسؤولان خواستند تا در برابر این بدحجابی‌ها چاره‌‌اندیشی کنند.
تالارهای عروسی محلی برای ترویج بدحجابی
موسوی‌اعظم بخش عمده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج را به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داد و با بیان وضعیت امروزی حجاب در جامعه با انتقاد از برخی بدحجابی‌ها اظهار کرد: مردم ومسؤولان مانند شهدای واقعه گوهرشاد غیرت و تعصب دینی خود را نشان دهند و با افرادی که مروج بدحجابی در جامعه هستند، برخورد کنند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: گسترش بدحجابی موجب افزایش گناه و بی‌بند و باری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، همچنان که بیشتر مشکلات امروزی به بدحجابی و عبور از مرزهای عفاف و حجاب برمی‌گردد.
وی به برخی توجیهات غیرعقلی که توسط افراد بدحجاب می‌شود اشاره کرد و گفت: وقتی به دنبال امر به معروف و نهی از منکر با این افراد هستیم، متوجه برخی بهانه‌ها و توجیهات بی‌پایه و اساس می‌شویم.
موسوی‌اعظم گفت: متاسفانه بدتر از همه، برخی شوهران هستند که بی‌غیرت شده‌اند و می‌گویند چه ربطی به شما ندارد که مایه تاسف است.
وی همه را در جامعه اسلامی مسؤول دانست و گفت: یکی از دلایل ترویج بدحجابی در جامعه تالارها و باغ‌های عروسی هستند که گناه را ترویج می‌دهند و از همه مهم‌تر، اقتصاد زوج‌های جوان را در همین بدو امر هدف قرار می‌دهند؛ در حالی که باید این هزینه‌ها خرج مایحتاج اولیه زندگی شود.
دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحد خوابیده‌اند
امام جمعه قلعه رئیسی به هفته عفاف و حجاب اشاره و بیان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانواده ها شروع شود ارزش و عظمت و قداست این آموزه الهی و دینی و انسانی و عقلی  باید از درون خانواده نهادینه شود؛ آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات و اداره ارشاد و اوقاف و بسیج و حوزه های علمیه و روحانیت  مسئول هستند.
وی تاکید کرد: متاسفانه امروز فرهنگ عفاف و حجاب دچار آسیب های فراوان شده است امروز وضعیت حجاب در خیابان ها و بازار و مراکز عمومی و تفریحی استان مایه شرمساری است و انسان از خجالت آب می شود که چرا چنین وضعیتی در استان غیور مردان و شیر زنان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آمد حقیقتا جا دارد از غصه بعضی بمیرند. 
صلواتی خاطرنشان کرد: امروز تالارها در استان ما مکانی هستند برای نمایش بی حجابی و بی‌حیایی، از ساحت مقدس خانواده ها غیرت زدایی و عفت زدایی می‌کنند آنچه در تالارهای استان اتفاق می افتد مایه شرمساری و توهین و دهن کجی به ارزش ها و آرمان‌ها و خیانت به احکام اسلام و خون مطهر شهیدان است  متولیان این نهادها سرشان را از زیر برف غفلت بیرون آورند چرا جلو این مراکز گناه گرفته نمی شود؟ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کجاست؟
آموزش و پرورش چه خدمتی به فرهنگ عفاف و حجاب در این استان نمود؟ چند همایش عفاف و حجاب اجرا نمود؟.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: حوزه های علمیه خواهران و برادران و دانشگاه چه عملکردی دارند؟ نهادهای فرهنگی و حوزه های مقاومت خواهران برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب چه اقداماتی انجام دادند؟ وضعیت خیابانها و بازار و مراکز عمومی و تفریحی و پارک ها نشان دهنده ضعف خانواده ها و نهادهای فرهنگی است.
صلواتی با بیان اینکه از محضر نماینده معزز ولی فقیه در استان می خواهم برای تالارها چاره اندیشی کنند اظهار داشت: خواسته ای را هم از استاندار محترم دارم اگر می خواهید در این دو سال باقیمانده عمر دولت به فرهنگ قرآن و عترت و دین در  این استان خدمتی کرده باشید نهادهای مثل آموزش و پرورش استان و اداره ارشاد اسلامی نیازمند مدیریت انقلابی و جهادی و حزب الهی هستند و این تفکر می تواند فرهنگ عفاف و حجاب را از آسیبهای فعلی نجات دهد؛ مردم همه در مقابل خدای متعال و رسول الله و اهل بیت(ع) و قرآن مسئول هستید تالارها مراکز و مجالس گناه و معصیت هستند شرکت در این مجالس حرام است وظیفه آحاد مردم تذکر لسانی است و وظیفه نیروی انتظامی مبارزه و برخورد با بی حجابی است رسالت علما و روحانیون کار فرهنگی است.
سلامت روانی در گرو حفظ حجاب
امام جمعه موقت گچساران با توصیه به مسوولان کشوری گفت: انسان به دنبال آرامش است، مغز مردها معمولا با حس بینایی ارتباطی بسیار گسترده دارد چرا که 65 تا 70 درصد از دریافت حسی از طریق چشم است.
 رشیدی کیا ادامه داد: بدپوششی موجب ایجاد تغییر و تحولاتی در مغز آقایان می شود که استرس نامیده می شود به عبارتی دیگر در خصوصی ترین بخش تصمیم گیری طرف مقابل تاثیر گذار  و باعت افسردگی، اضطراب و خشونت می‌شود.
 این خطیب جمعه گچساران افزود: پوشش محافظ مغز آقایان است و ثانیا باعت سلامت روانی و روحی و جسمی خانم‌ها می‍‌‌شود.
عده‌ای دنبال بی‌غیرت کردن مردان هستند
راوند با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی گفت: بدترین توطئه ها ، توطئه های فرهنگی است که رضاخان با توطئه انگلیس بر سر کار آمد و با ایجاد و اجرای مسئله کشف حجاب درصدد نابودی اسلام و دین مردم شدند.
وی افزود: در حال حاضر هم کسانی هستند که با کمپین های مختلف درصدد بدحجاب کردن جامعه هستند اما باید بدانند که کانون و تحکیم خانواده با حجاب اسلامی شکل می گیرد. اسلام از ما حجاب را خواسته و باعث مصونیت و امنیت کانون خانواده می شود، کسانی که به دنبال ترویج بدحجابی اند به دنبال بی غیرت کردن مردان هستند و ما باید با امر و نهی خودمان هوشیار باشیم و جلوی بد حجابی را بگیریم و نسبت به حجابمان غیرت داشته باشیم.
بزهکاری‌ها از بدحجابی ریشه می‌گیرد
امام جمعه چرام در بخشی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که حجاب، تکریم آن کسى است که در حجاب است،حجاب زن، تکریم زن است، در بیشتر کشورها در قدیم، در همین اروپا تا دویست سیصد سال پیش زن  هاى اعیان و اشراف حجابى روى صورتشان مى انداختند؛ در بعضى از فیلم هاى قدیمى شاید دیده باشید، یک حجاب مى انداختند که چشم‌ها به روى آن ها نیفتد، این، تکریم است. در ایران باستانى زن هاى اعیان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند؛ زن هاى افراد پائین و طبقات پست، نه،بى حجاب هم مى آمدند؛ مانعى هم نبود.
وی افزود: اسلام آمد این تبعیض را گذاشت کنار، گفت نخیر، زن باید باحجاب باشد؛ یعنى این تکریم مال همه زنان است، این نظر اسلام است،در کشورهایی مثل آمریکا که ولنگاری اخلاقی کانون خانواده را با فروپاشی پدید آورده طبق آمار از هر دو ازدواج یک ازدواج به طلاق می انجامد و با فرزندان طلاق زمینه بزهکاری ،دزدی قتل و ناامنی را برای جامعه امریکا بوجود آوردند. 
حجت‌الاسلام افشار،ابراز کرد: دشمنان با انحای مختلف بدنبال کم رنگ کردن حیا و عفت در بین زنان و مردان ایران اسلامی هستند اما زنان ومردان جامعه ما با محکم کردن سنگر حیا و عفت این توطئه دشمنان را بی اثر خواهند کرد. 
وی عنوان داشت: در زمینه مقابله با هنجار شکنان فرهنگی بویژه مقوله حجاب از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار