مشاور اجتماعی و فرهنگی معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرهای جدید گفت: شهرهای جدید پتانسیل و استعداد خوبی برای استفاده از ظرفیت ها در بخش های هنرهای سنتی و صنایع دستی دارند.
کد خبر: ۷۶۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 12 July 2019

 

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، دکتر حسین ایمانی جاجرمی روز گذشته در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهر جدید گلبهار با اشاره به اینکه سیاست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور توسعه زیرساخت های اجتماعی در شهرهای جدید است، افزود: یکی از این مولفه ها و شاخص ها، حمایت از صنایع دستی است که برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: توانایی و توانمندی خوبی در شهرهای جدید برای شناسایی افرادی که در عرصه های هنرهای سنتی و صنایع دستی فعالیت دارند وجود دارد، که این جشنواره زمینه لازم را برای حضور آن ها فراهم می کند.

ایمانی جاجرمی با بیان اینکه این جشنواره در 17 شهر جدید کشور برگزار می شود، اظهارداشت: شرکت کنندگان و برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده در جهت برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهر جدید گلبهار گفت: ظرفیت و بستر مناسب برای حضور همه هنرمندان در این جشنواره فراهم شده است تا این افراد بتوانند توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و آثار خود را معرفی کنند.

وی اذعان کرد: شرکت عمران گلبهار همواره به منظور ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلفی در این شهر کرده است که با توجه به استقبال مردم، انگیزه ما برای برپایی این برنامه ها بیش تر شده است.

گریوانی با بیان اینکه هنرهای سنتی و صنایع دستی با توجه به جایگاه و ارزش بالای خود، بستر مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال ایجاد خواهد کرد، افزود: برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها زمینه حضور هنرمندان را فراهم خواهد  نمود و افراد قادر هستند از این بستر فراهم شده برای معرفی آثار و توانمندی های خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار ابراز امیدواری کرد: با توجه ظرفیت و پتانسیل های خوب هنرهای سنتی و صنایع دستی که ریشه در آداب و رسوم اقوام متعدد در خراسان دارد، برگزاری این نمایشگاه علاوه بر ایجاد فضایی برای معرفی آثار هنرمندان بومی منطقه زمینه اشتغال پایدار را در راستای رونق تولید خواهد داشت.

جشنواره هنرهای سنتی و صنایع دستی همزمان در 17 شهر جدید کشور برگزار می شود که در شهر جدید گلبهار با فعالیت 30 غرفه از 18 الی 23 تیرماه خواهد بود و آثار برتر این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار