جلسه شورای فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با هدف بررسی راهکارهای افزایش کیفیت خدمات‌دهی و رفع مشکلات جامعه ایثارگران برگزار شد
کد خبر: ۷۶۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 11 July 2019

راهکارهای افزایش کیفیت خدمات‌دهی به ایثارگران بررسی شد

به گزارش تابناک قزوین، اولین جلسه شورای فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در سال جاری با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سایر اعضا برگزار شد.
در این جلسه، حقایق‌پور مطالبی پیرامون تسهیل ارایه‌ی خدمات، افزایش کیفیت خدمت و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان قزوین بیان کرد.
در ادامه جلسه، یدالله محمدبیگی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد استان قزوین گفت: کارکنان باید پاسخگویی شفاف به جامعه ایثارگران داشته باشند تا با راهنمایی‌های مناسب، گره‌گشای مشکلات آنها باشند.
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، روسای بنیاد شهرستان‌ها در جذب اعتبارات تملک دارایی ورود جدی داشته باشند.
محمدبیگی همچنین مطالبی پیرامون وضعیت اعتبارات بنیاد استان قزوین، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی قزوین، احداث ساختمان بنیاد محمدیه، استفاده درست و صحیح از امکانات و تجهیزات اداری و رعایت نظم و انضباط اداری بیان کرد.
کمیسیون پزشکی والدین شهدای صعب‌العلاج برگزار می‌شود
در ادامه جلسه فوق، مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد استان قزوین گفت: مقرر بود خدمات بیمه دی از طریق پست به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارایه شود که انجام چنین کاری به دلیل مشکلاتی منحل شد.
وی به برقراری حق‌پرستاری اشاره کرد و افزود: اکنون 200 پرونده والدین شهدای صعب‌العلاج قزوین آماده شده و زنجان نیز پرونده‌هایی دارد که مقرر شده کمیسیون پزشکی با هدف بررسی پرونده‌های این دو استان برگزار شود.
این مسوول گفت: برخی والدین شهدا از پرداخت مبلغ حق‌پرستاری به حساب‌شان بی‌خبر هستند که بایستی در تماس تلفنی و دیدارها به آنها اطلاع داد تا در جریان قرار گیرند.
در انجام امور فرهنگی نیازمند ایده‌های نو هستیم
در ادامه این جلسه، فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید کارکنان بنیاد شهرستان‌ها اهتمام جدی در انجام امور دانشجویان داشته باشند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه انجام امور فرهنگی به کارکنان بنیاد شهرستان‌ها واگذار شده است، افزود: کارمندان با توجه به اقتصاد مقاومتی و کمبود اعتبارات، بایستی فعالیت‌های کم‌هزینه با کارآیی بهینه انجام دهند.
این مسوول گفت: نبودن بودجه مانعی برای انجام فعالیت‌های ترویجی نیست و باید با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه بتوانیم در انجام وظایفی که بر عهده داریم، موفق باشیم.
نسخه‌چی افزود: باید با استفاده از همفکری و هم‌اندیشی کارکنان در انجام امور ترویجی و خدمت به جامعه ایثارگران تلاش کنیم تا بتوانیم رضایتمندی این قشر معظم جامعه را ارتقا داد.
برای اشتغال‌زایی ایثارگران از هر امکاناتی استفاده می‌کنیم
در ادامه جلسه فوق، محمدرضا شکوهی رییس اداره اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد استان قزوین با بیان اینکه برای اشتغال‌زایی ایثارگران از هر امکاناتی استفاده می‌کنیم، گفت: 31 فقره معرفی‌نامه برای ایثارگران جویای کار جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی طی سال جاری صادر شده است.
وی افزود: طبق تفاهم‌نامه بنیاد با فنی‌وحرفه‌ای، آموزش‌های لازم به جامعه ایثارگران در رشته‌های مختلف ارایه می‌شود تا آنها وارد بازار کار شوند.
این مسوول گفت: مجوز کسب کار در گذشته به افراد شاغل و بیکار ارایه می‌شد ولی اکنون فقط به بیکارانی که برای اولین بار متقاضی هستند، داده می‌شود.
در ادامه جلسه، علی گودرزوندچگینی رییس دفتر، روابط عمومی و مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطالبی در خصوص ارسال اخبار بنیاد شهرستان‌ها به روابط عمومی، نظرسنجی جامعه هدف، ثبت درخواست در سیستم سجایا و استفاده از خدمات الکترونیکی بیان کرد.
همچنین باقر عباسی‌لیاسی رییس اداره حراست بنیاد استان قزوین مطالبی پیرامون کارت شناسایی المثنی ایثارگران، بروزرسانی اطلاعات کارکنان، حملات سایبری، اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی مطرح نمود.
گفتنی است: در این جلسه، هر یک از روسای بنیاد شهرستان‌ها و حاضرین به تشریح عملکرد و برنامه‌های آتی خود پرداختند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار