مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه آماده‌باش نیروهای امداد و نجات در پی زلزله روز گذشته مسجدسلیمان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 10 July 2019

علی خدادادی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان اظهار کرد:470 خانوار شامل 2 هزار و 115 نفر در بخش‌های گلگیر و مرکزی شهرستان مسجدسلیمان از زمین‌لرزه 5.7 ریشتری متاثر شدند. از این تعداد، 378 خانوار به تعداد یک هزار و 701 تن از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به مصدومیت 135 نفر در پی زلزله مسجدسلیمان،، افزود: برخی از این مصدومان از مناطق مرغاب، سوسن، سراک و مرکزی شهرستان ایذه بودند که از خدمات امدادی بهره مند شدند. همچنین یک مرد کهنسال در مسجدسلیمان به دلیل ترس از زمین‌لرزه و بر اساس این گزارش، در اثر عارضه سکته قلبی جان باخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به برپایی پنج اردوگاه اسکان اضطراری در بخش‌های مرکزی و گلگیر شهرستان مسجدسلیمان با ظرفیت 470 چادر، گفت: با توجه به احتمال وقوع پس‌لرزه در مناطق مختلف مسجدسلیمان و تخریب برخی از منازل، شب گذشته 378 خانوار اسکان اضطراری داده شدند.

خدادادی گفت: در این مدت 24 تیم عملیاتی به تعداد 140 نفر اعم از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان به امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده پرداختند.

وی افزود: اقلام توزیع شده در مناطق زلزله‌زده شامل 475 تخته چادر، 190 تخته موکت، 160 تخته پتو، 176 قوطی انواع کنسروجات، 12 عدد کلمن آب و 20 بسته غذایی بوده است.

خدادادی بیان کرد: خودروهای عملیاتی به کار گرفته در مناطق زلزله‌زده شامل پنج دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی پشتیبانی و یک فروند بالگرد بوده است. نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همچنین خوزستان در شهرهای مسجدسلیمان و شهرستان‌های معین آماده‌باش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار