مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم توجه به مسئله بهره‌وری در موقوفات کشور تاکید کرد و گفت: سازمان اوقاف آماده بکارگیری ایده‌های دانش‌بنیان در این عرصه است و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده‌های جدیدی دارند و می‌شود آن‌ها را به محصول تبدیل کرد تا گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند، استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۷۶۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 10 July 2019
مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم توجه به مسئله بهره‌وری در موقوفات کشور تاکید کرد و گفت: سازمان اوقاف آماده بکارگیری ایده‌های دانش‌بنیان در این عرصه است.
 
به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد در آئین معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه سازمان اوقاف به واسطه مردم زنده است و اگر مردم را از این سازمان جدا کنیم موجودیت خود را از دست می‌دهد، گفت: مردم با وقف اموال خود به نیازمندان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به مردم زنده است و اگر بخواهیم مردم را از این سازمان جدا کنیم معنایی نخواهد داشت گفت: مردم خیر و نیک‌اندیش بخشی از اموال خود را خیرخواهانه وقف می‌کنند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسازی این مسئله بسیار مهم است پس هرآنچه بتوانیم باید در مورد وقف قلم بزنیم تا راه را برای مشارکت مردم باز کنیم گفت: اگر بتوانیم اموال را هدایت کنیم و به حوزه وقف ببریم اثرات آن را در آخرت خواهیم دید.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه اموال وقفی و مشابه آن صدقه جاریه هستند خاطرنشان کرد: اموال اگر درست هدایت شوند تا مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند، حتی اگر میلیون‌ها سال طول بکشد، کسی که از دنیا رفته، از برکت آن بهره‌مند خواهد شد.

مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش، رسیدگی به ایتام، حوزه علمیه، زنان بی‌سرپرست، خانواده‌های نیازمند، مددجویان باید آثار وقف را دید بیان کرد: اگر از حوزه موقوفات با برنامه‌ریزی در زمینه تولید گام برداریم، کمک بزرگی به کشور خواهد شد و تولید ثروت و اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام بهره‌وری به خوبی تعریف شده و باید در این دوره به کمال خود برسد گفت: سازمان اوقاف آمادگی بکارگیری دانش و ایده‌های دانش‌بنیان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده‌های جدیدی دارند و می‌شود آن‌ها را به محصول تبدیل کرد تا گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند، استقبال می‌کنیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل سابق اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از به نتیجه رسیدن پرونده حقوقی چندین ساله شاهزاده حسین (ع) خبر داد و گفت: با کمک استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این پرونده به ثمر نشست.

حجت الاسلام محمد کاروند نخستین مرحله بازگشایی این رقبه برای امام زاده را قبل از فرا رسیدن ماه محرم اعلام کرد و از همکاری بانک ملی نیز قدردانی کرد.

موضوع طلب اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان از دستگاه‌های اجرایی موضوع دیگری بود که وی مطرح کرد و گفت: با سند و مدرک بدهی پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریالی اداره‌ها و نهاد‌های دولتی به موقوفه‌های استان را به اثبات برساند.

به گفته حجت الاسلام کاروند ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ را ذی حسابی اداره‌ها پذیرفته اند و او از مدیرکل جدید خواست پیگیر وصول مابقی مطالبات اوقاف باشد.
 
در پایان از زحمات حجت‌الاسلام محمد کاروند تقدیر و حجت‌الاسلامی زین‌العابدینی به عنوان مدیرکل اوقاف همدان معرفی شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار