عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر و تحول در دانشگاه علوم پزشکی یکی از بدترین و ناجوانمردانه‌ترین رفتارهایی بود که دولت و وزارت بهداشت در برخورد با استان گیلان انجام داد، گفت: برای روز یکشنبه استیضاح وزیر بهداشت و درمان را در دستور کار قرار دادیم و به‌هیچ‌وجه این رفتار وزیر بهداشت و درمان را نمی‌بخشیم.
کد خبر: ۷۶۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 08 July 2019

 

تابناک / اسدالله عباسی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در برخورد با استان گیلان کم‌لطفی کرده و توجهی به مردم، احساسات، تمدن و فرهنگ گیلان ندارد، اظهار کرد: استان گیلان دستخوش تغییر و تحول سیاسی و اجرایی، بدون هماهنگی با نخبگان و نمایندگان استان شد که نتیجه آن، کندی حرکت در رشد و توسعه استان سرسبز گیلان شده است.

 وی طرح‌های غیرقابل‌توجیه دولت در گیلان را دلیل عقب‌ماندگی و هدر رفتن منابع استان دانست و افزود: متأسفانه با اجرای برخی از برنامه‌ها، به دنبال اهداف سیاسی خود بودند درصورتی‌که در کنار اهداف سیاسی مسائل مهمی ازجمله اقتصاد و فرهنگ باید در نظر گرفته می‌شد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از وضعیت سکان‌داری استان گیلان بیان کرد: این حق گیلان نیست که دولتمردان در برخورد با آن بازی کنند، اما متأسفانه در دو دهه اخیر تنها یک مسیر راه‌آهن را، تابلو کرده و پرچم آن را بالا می‌برند سؤال اینجاست آیا توسعه گیلان فقط به راه‌آهن بستگی دارد؟!

عباسی با اشاره به ظرفیت اشتغال کشاورزی در استان گیلان افزود: گیلان در زمینه‌های مختلف ازجمله زیرساخت راه‌ها و سدسازی نیازمند فعالیت بود که متأسفانه در این زمینه‌ها کوتاهی صورت گرفته و در حال حاضر نیز شاهد لابی‌هایی در رابطه با انتخاب سکان‌دار استانداری گیلان هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر لزوم توجه به ابعاد رشد و توسعه گیلان گفت: انتظار می‌رود رئیس محترم جمهور در انتخاب استاندار گیلان به اهداف سیاسی توجه نکرده و رشد و توسعه گیلان را در اولویت قرار دهد تا بیش از این گیلان مورد بی‌مهری قرار نگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سرپرست استانداری می‌خواهیم که گیلان را به حال خود رها نکند، گفت: تغییر و تحول در دانشگاه علوم پزشکی یکی از بدترین و ناجوانمردانه‌ترین رفتارهایی بود که دولت و وزارت بهداشت در برخورد با استان گیلان انجام داده است.

عباسی با انتقاد از اینکه سرپرست استانداری گیلان با توجه به اختیارات خود تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی را تا تعیین تکلیف استاندار به تعویق نینداخت، افزود: سوءاستفاده کردن برخی از سیاسیون و برخورد سیاسی با دانشگاه علوم پزشکی، شیرازه دانشگاه عریض و طویل گیلان را دچار مشکل کرده و این رفتار زننده، بی‌احترامی به همه مردم گیلان، پزشکان و نمایندگان گیلان تلقی می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از انتخاب استاندار گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رفت سرپرست محترم استانداری اجازه ندهند چنین اتفاقی در گیلان رقم بخورد، از رئیس دوره مجمع نمایندگان گیلان نیز انتظار می‌رفت تا در این موضوع واکنش نشان دهند اما چنین رفتاری صورت نگرفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از برخورد وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان کرد: برای روز یکشنبه استیضاح وزیر بهداشت و درمان را در دستور کار قرار دادیم و به‌هیچ‌وجه این رفتار وزیر بهداشت و درمان را نمی‌بخشیم ازاین‌رو، سرپرست استانداری گیلان نیز باید پاسخگوی این رفتاردولت باشد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه برخی نمایندگان به خاطر مطامع دنیوی خود به دنبال جابجایی برخی از افراد سودجو بودند، گفت: تغییر رئیس علوم پزشکی گیلان درزمانی که هنوز سکان‌داری استان تعیین تکلیف نشده رفتاری ناپسند و غیر بخشودنی در گیلان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم تا گیلان پله پرتگاهی برای دیگران در راستای رسیدن به پست‌های کشوری شود، گفت: صف‌آرایی جدیدی در مجمع نمایندگان در هفته آینده شکل خواهد گرفت، بنابراین اجازه نخواهیم داد تا مجمع نمایندگان پلی باشد برای سواری بر فراز دولتمردان در راستای توجیه رفتار یا عملکرد ضعیفشان.

عباسی با بیان اینکه ریاست محترم دولت به پیشنهادهای نمایندگان توجهی نمی‌کند، افزود: اگر دولت محترم از نماینده‌ها نظر بخواهند قطعاً کمک، حمایت و مشورت خواهیم داد چراکه نمایندگان نمی‌تواند در کار دولت دخالت کند، هرچند که به‌صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا با انتخاب درست سکان‌داری استاندار گیلان، استان از این حالت موجود بیرون بیاید.

وی با انتقاد از عملکرد دوساله استاندار سابق گیلان تصریح کرد: عملکرد دوسالگی دکتر سالاری را مثبت ارزیابی نمی‌کنم چراکه تنها تحولات سیاسی و اجرایی افراد را در کارنامه خود داشته و برخی افراد در این مدت در راستای اهداف سیاسی مهره چینی شدند بر این اساس افراد توانمند، از سکان‌داری برخی از ادارات کل دور ماندند، چنین برخوردی نشان از ضعف مدیریت استان بوده است.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه در انتخاب استاندار گیلان توسط دولت گفت: امیدواریم دولت در انتصاب جدید دچار اشتباه استراتژیک نشود، اگرنه نمایندگان استان گیلان، این بار دیگر اجازه نخواهند داد که استان گیلان دستخوش و آزمون‌وخطا شود.

منبع: فارس
برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار