- نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در ارومیه گفت: با پایان آزمون کنکور، ۵۸ هزار و ۵۷ نفر در ۱۵ شهرستان آذربایجان‌غربی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۷۵۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 06 July 2019

رهاسازی آب سد علويان مراغه به درياچه اروميه علیرضا مظفری با بیان اینکه کنکور سراسری ۱۳۹۸، در پنج گروه آزمایشی برگزار شد، افزود: بیشترین شرکت کنندگان در بزرگترین ماراتن علمی کشور مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با بیش از ۵۷ درصد کل داوطلبان بود.

وی با اعلام اینکه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه / ۱۳ تیر ماه / و داوطلبان گروه آزمایشی هنر عصر همان روز برای تصاحب صندلی های دانشگاه با هم رقابت کردند، گفت: صبح روز جمعه / ۱۴ تیر ماه / آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی بودند.

از یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن (معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان) و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد (معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان) هستند.

بر این اساس، تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۹۸ نسبت به کنکور سال گذشته ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که بر اساس برنامه زمان بندی، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دهه دوم مردادماه منتشر می شود.

بر اساس برنامه از پیش اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور، انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در مرحله نخست این آزمون، دهه دوم مردادماه امسال از طریق این سایت آغاز خواهد شد.

دهه سوم شهریورماه، اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری و اواخر شهریورماه کارنامه نهایی انتخاب رشته کنندگان منتشر می‌شود.

زمان دقیق برگزاری آزمون عملی رشته های گروه آزمایشی هنر هشتم مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار