به مناسبت روز دهیاری ها و شهرداریها؛
زمان آن فرا رسیده با توجه به بلوغ و تجربه گرانبهای دهیاران، دستگاههای موازی وظایف خود را به این نهاد مدنی و متکی به مردم واگذار نمایند. تجربه این سالها بیانگر این است که دهیاران مظلوم، بی مزد و منت به سان مرغانی هستند که هم در عزا و هم عروسی سرشان بریده می شود
کد خبر: ۷۵۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴ 06 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ کریمی نژاد مدیر کل دفتر امور روستایی و و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویر احمد در پیامی روز دهیاری ها و شهرداریها را تبریک گفت.

در پیام ایشان آمده است؛

روز چهاردهم تیر ماه بعنوان روز دهیاری ها را به تمامی حاملان و عاملان آبادنی آبادی ها تبریک و تهنیت عرض مینماییم.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 14 تیرماه برای نخستین بار، تحت عنوان « روز شهرداری و دهیاری» در سالنامه رسمی کشور درج شده است.
ضمن تقدیر از خدمات خالصانه ، بی منت و شبانه روزی شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از تمامی دست اندرکاران مدیریت شهری و روستائی استان می خواهیم تا با انجام اقدامات مختلف 14 تیر، روز شهرداری و دهیاری را به نحو شایسته ای گرامی بدارند.

شهرداریها و دهیاریها با توجه به وظائفی که مطابق قانون برای سازماندهی امور مختلف شهرها و روستاها برعهده دارند ، دارای جایگاه وی‍‍ژه ای در سطح مدیریت شهری و روستائی ، عموم شهروندان ، افکار عمومی ، نخبگان و صاحب نظران و رسانه ها هستند و مجموعه فعالیتها و تشکیلات شهرداریها و دهیاریها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه مطرح است و شاید از این حیث دستگاهی نظیر آنها وجود نداشته باشد .
رصد تاریخ یک قرن اخیر و تحولات توسعه ای ایران، بیانگر این مهم است که توسعه پایدار با مشارکت و تصمیم گیری از پایین به بالا و با توجه به مزیتهای نسبی هرمنطقه،آن هم کار با مردم و همراه مردم که نتیجه آن توانمند سازی جوامع محلی و روستاها می باشد میسر خواهد شد.
دراین میان نقش بی بدیل دهیاران و ده باوران و آبادگران تعیین کننده خواهد بود.این امر ممکن نخواهد شد جز اینکه این بازوان آبادانی و پیشرفت دغدغه نا امنی شغلی و معیشت نداشته باشند.بدون شک هر هزینه ای برای پایداری شغل و معیشت آنان سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه و آبادنی روستاها و ایران عزیز خواهد بود.
لذا می طلبد تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت تدبیر امید و قانون گذاران مجلس شورای اسلامی برای نیل به این مهم در فرصت باقی مانده برای آینده ایران عزیز یادگاری مهم به جا بگذارند.
از طرف دیگر زمان آن فرا رسیده با توجه به بلوغ و تجربه گرانبهای دهیاران، دستگاههای موازی وظایف خود را به این نهاد مدنی و متکی به مردم واگذار نمایند.
تجربه این سالها بیانگر این است که دهیاران مظلوم، بی مزد و منت به سان مرغانی هستند که هم در عزا و هم عروسی سرشان بریده می شود.از یک طرف باید پاسخگوی مردمی باشند که به آنها اعتماد کردند و ازطرف دیگر در مقابل ادارات و نهادهای بالا دستی باید پاسخگو باشند.
و اینک زمان آن فرا رسیده که حمایت شعاری را به عملیاتی نمودن خواسته های این کنشگران و پیشرانان توسعه روستاها نماییم.
برای تبدیل روستاها به کار افرینی و فن آوری و خلاقیت
نیازمند دهیاران دانا وتوانا و دارای ثبات شغلی و معیشت پایدار
هستیم.
کریمی نژاد
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار