رئیس جمعیت هلال احمر سلماس گفت: در 4 روز گذشته در چند نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی منتهی به سلماس27 نفر مصدوم شدند.
کد خبر: ۷۵۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 05 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی رضایی گلعذانی ، گفت:  در 4 روز گذشته دراثر حادثه تصادف در محورهای شهرستان سلماس 27 نفر مصدوم شدند و میتوان از تصادف زنجیره ای 5خودرو در محور سلماس_ ارومیه به عنوان شدید ترین تصادف روزهای اخیر اشاره کرد.

وی افزود: خطای انسانی ، ایمنی خودرو و نیز سطح ایمنی جاده و شرایط جوی عاملهایی هستند که در بحث تصادفات جاده ای موثرند و آذربایجان غربی یکی از محورهای پرتردد که مرکز استان را به شمال آن وصل میکند محورهای مواصلاتی سلماس است که در چند روز اخیر شاهد تصادفات متعدد در این محورها بوده ایم.

رضائی بیان کرد: بطور کلی از 5 تا 12 تیر، یعنی یک هفته گذشته، 8تصادف جاده ای منجر به مصدومیت 32 نفر در محورهای سلماس شده است که نیروهای هلال احمر 13مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند و میانگین مدت زمان حضور در صحنه حادثه توسط نیروهای هلال احمر زیر 10 دقیقه است.

رئیس جمعیت هلال احمر سلماس با اشاره به بی احتیاطی و خواب آلودگی به عنوان مهمترین دلایل تصادفات جاده ای، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و آغاز مسافرت های تابستانی، امیدواریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز پرهیز از رانندگی هنگام خواب آلودگی توسط رانندگان عزیز شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی با اشاره به تاثیر گرمای هوا در بروز تصادفات جاده ای، خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی در هوای آفتابی و گرم تابستان، بالا بردن تمرکز و دقت در رانندگی در مقایسه با روزهای دیگر است، چرا که گرمای هوا و سطح جاده ممکن است بر عملکرد تایرهای خودرو و سیستم ترمز خودرو تاثیر منفی بگذارد و راننده نیز در حالت رانندگی یکنواخت در هوای گرم دچار خواب آلودگی می شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار