معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز باید کار فرهنگی صورت بگیرد.
کد خبر: ۷۵۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 03 July 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک، ۱۲ تیر ماه ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری فرمان تشکیل ستادی به عنوان کانون مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را صادر کردند، این پیام شامل بخش‌هایی برای مبارزه دستگاه‌های قضایی، نظارتی و بخش‌هایی برای مبارزه فکری و اجتماعی با این معضل بود، از آن زمان دستگاه‌هایی که وظیفه برخورد قهری و قانونی دارند کمابیش در انجام وظایف خود فعال و تا حدودی موفق بوده اند، اما آن بخشی از این دستور که مورد غفلت نهاد‌های ذیربط صورت گرفته بخش فرهنگی و تبلیغاتی این امر یعنی تبلیغات متناسب، هوشمندانه و همه جانبه است که در راستای معرفی مخاطرات و بحران‌هایی که از قاچاق کالا و ارز و عواقب وسیع اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و. آن رخ می‌دهد.

اکنون در هفدهمین سال صدور این دستور، کماکان خلأ فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه به وضوح مشاهده میگردد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستگاه هاییست که وظیفه و مسئولیت مهمی دراین زمینه دارد.

به همین مناسبت صبح امروز ۱۲ تیر ۹۸ دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان ادارات و مسئولین امنیتی استان تشکیل شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: اداره ارشاد وظیفه کمیته فرهنگی کمیسیون را به عهده دارد، سال ۹۷ طرح‌هایی باحضور اعضای این کمیته تصویب و به استانداری تحویل داده شده، ولی هنوز جوابی دریافت نشده است.

پریسا محمدی افزود: پیام و هدف اصلی این مناسبت این است که به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز حتما باید کار فرهنگی و اطلاع رسانی عمومی وسیع صورت بگیرد تا مردم ضرورت مبارزه با قاچاق کالا، از طرفی استفاده از کالای ایرانی و مزایای بیشمار آن و تاثیر این استفاده در چرخش اقتصادی، کم شدن بیکاری و افزایش اشتغال را کاملاً درک کنند.

وی با توجه به اهمیت و لزوم افزایش کیفیت کالای ایرانی برای رقابت و پیشی گرفتن در بازار کالای خارجی اظهار داشت: در این راستا، ارشاد ۷ برنامه اساسی با رویکرد فرهنگی هنری در دست دارد.

محمدی نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های قاچاق کالا، ۲۰ نمایش خیابانی در سطح شهر و استان بخصوص شهر‌های مرزی، ساخت انیمیشن و توزیع بین گروه‌های هدف، همایش علمی پژوهشی راهکار‌های فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجام تبلیغات از طریق فضای مجازی (ساخت موشن گرافی، انیمیشن یا تیزر چندثانیه ای)، برگزاری نشست‌های تخصصی دوره‌ای در شهر‌های مرزی، ساخت فیلم‌های مستند و سینمایی کوتاه و انجام تبلیغات محیطی و بیلبورد در شهر‌های مرزی استان را برنامه‌های این اداره عنوان کرد که آماده اجرا هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار