مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس برنامه‌های این نمایندگی در دهه کرامت را در سطح استان تشریح کرد‌.
کد خبر: ۷۵۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 02 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: جابر مهدیار صبح امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: دراین بازه زمانی که باتولد کریمه اهل‌بیت(س) آغاز و به میلاد امام رضا(ع) ختم خواهد شد، حرکت‌های ملی، استانی و شهرستانی متعددی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به سابقه پنج ساله بزرگداشت دهه کرامت گفت: اساس دهه کرامت الگو گرفته از نظرات مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب است. تلاش برای تحقق این بیانیه ماموریت عمومی جامعه است وهمه نسبت به ان مسئولیت داریم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس افزود: در همین راستا آستان قدس دو محور اساسی را دنبال می‌کند؛ یکی خدمت کریمانه که شعار آستان قدس رضوی ومهربانی به رسم اهل بیت را در دهه کرامت دنبال می‌کنیم و محور دوم ترویج و توسعه فرهنگ رضوی است.

مهدیار یادآور شد: در راستای تحقق این وظایف۱۲هزار و۳۰۰ نفر در استان فارس در چرخه خادمیاری امام رضا(ع) قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: در دهه کرامت مجموعه‌هایی مثل آستان قدس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیدند. ما۱۳۸ عنوان اصلی داریم که حدود۶۵۰ برنامه ذیل این عناوین در استان پهناور فارس در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی عزیمت خادمان امام رضا به شهرستان‌های سراسر استان، جشن‌ها و گردهمایی‌های مداحان، سخنرانی‌ها و مسابقات با موضوع ترویج فرهنگ رضوی، وسرکشی خادمان از بیماران دربیمارستان‌ها وجشنواره خدمت و مسابقات زورخانه‌ای را از اهم این برنامه‌ها برشمرد.

مهدیار ادامه داد: یک ویژه برنامه ورزشی هم پیش بینی شده که دوندگانی در دو امداد از مرز شلمچه حرکت می‌کنند و بعداز عبور از خوزستان به فارس می‌رسند و درسده اقلید استان فارس به عنوان قدمگاه امام رضا توقف دارند و مراسم وزینی در این شهربرگزارخواهیم کرد. سپس دوندگان طریق الرضا(ع) از آنجا به سمت حرم امام رضا عزیمت می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: برنامه دیگر ما جشنواره خدمت است که از طرح و ایده همگان برای توسعه این جشنواره استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تمرکز زدایی برنامه‌ها و توزیع آن‌ها در شهرستان‌های مختلف به برگزاری همایش علمی باموضوع بررسی وتحلیل تاریخی طریق الرضا در مرودشت خبرداد و گفت: مسیرامام رضا از مدینه تا خراسان و علل توقف در طول مسیر به صورت علمی در این همایش بررسی خواهد شد. شب شعر رضوی در نی‌ریز و کرسی تلاوت قران کریم کشوری در لار هم در این‌ایام برگزار می‌شود.

مهدیار از برنامه‌های ویژه بانوان در دهه کرامت هم یاد کرد و گفت: معصومه‌های بهشت که مربوط به استعدادیابی دختران نوجوان است یکی از این برنامه‌هاست. علاوه بر آن برنامه‌های اشتغال آفرینی برای بانوان به منظور خودکفایی خانواده‌ها و نشست‌های معرفتی ویژه بانوان هم تدارک دیدیم.

وی به آرزومندان زیارت هم مژده داد: برای کسانی که بالای۳۵ سال هستند و بیش از ده سال‌است به زیارت مشرف نشدندبرنامه داریم. این افراد به صورت سازمان‌دهی شده در قالب کاروان زیارت اولی‌ها به سفر زیارتی اعزام می‌شوند. علاوه بر آن برنامه اعزام مزدوجین نیازمند به مدت سه شبانه روز به مشهدالرضا را دنبال می‌کنیم و این زوج‌های جوان در این سه روز مهمان غذای حرم می‌شوند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس همچنین از توسعه کلاس‌های مهدالرضا در فارس خبرداد و گفت: بنا داریم تا پایان سال تعداد این کلاس‌ها که ویژه کودکان۴تا۶ ساله است از۱۱۰ کلاس به۲۰۰ برسانیم. دوره آموزشی و بازآموزی خادم‌یاران هم در همین راستا طراحی کردیم.

مهدیار تاکید کرد: فعالیت‌های خدماتی آستان در مناطق محروم در سطح کشور مانند گذشته به قوت خود باقی است و تولیت جدید هم بر ادامه آن تاکید دارد.اما باتوجه به وضعیت هموطنان ما در استان‌های سیل‌زده حجم عمده فعالیت‌های خدماتی وعمرانی و اشتغال‌زایی آستان قدس به سمت این استان‌ها سوق داده شده است.

وی در خصوص خدماتی که دفتر آستان در حوزه عمرانی و اشتغال‌آفرینی در فارس آغاز کرده بود به خبرنگار فارس پاسخ داد: این خدمات یک توقف موقتی پیدا کرده، چون تمرکز فعالیت‌ها را روی استان‌های سیل‌زده افزایش دادیم اما قطعا به زودی این فعالیت ها در کوهمره نودان که منطقه هدف ما در فارس است هم ادامه می‌یابد. تاکنون هم فعالیت‌های خوبی در این منطقه انجام شده و وام‌های 30 تا 80 میلیونی برای کارآفرینانی که طرح خوب داشتند اما توان مالی برای اجرای آن نداشتند محقق شده و هماهنگی‌های آن در مرحله نهایی است.

 

برچسب ها: برنامه ، دهه کرامت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار