رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: نیاز استان به جوجه‌ریزی سه میلیون و 300 قطعه بوده در حالی که خرداد ماه چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 02 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد با اشاره به میزان توزیع کالای اساسی از ابتدای امسال در استان اظهار کرد: در این مدت 30 هزار و 634 تن شکر در استان تامین شده و چهار هزار و 434 تن آن به خانوارها اختصاص یافته و به نسبت جمعیت شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن سه هزار و 800 تن شکر نیز به زنبورداران استان اختصاص یافته و 22 هزار و 400 تن نیز به صنف و صنعت اختصاص یافت و همچنین 15 هزار تن اخیرا به استان آمده و 6 هزار تن آن جذب و 9 هزار تن نیز در حال جذب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین یک هزار و 217 تن برنج به استان وارد شده که 487 تن آن جذب و 730 تن آن باقی مانده است.

وی از توزیع 150 تن گوشت یخ زده مرغ در سطح استان خبر داد و افزود: علاوه بر آن 170 تن گوشت منجمد گوساله با قیمت بین 57 تا 60 هزار تومان توزیع شده است.

جلیلی اظهار کرد: در مورد شکر خام نیز، هم اکنون هفت هزار تن در کارخانه‌های قند استان موجود بوده و در حال تبدیل هستند و هفت هزار تن نیز در حال حمل به آذربایجان‌غربی است.

وی در ادامه با اشاره به جوجه‌ریزی در سطح استان بیان کرد: نیاز استان به جوجه‌ریزی سه میلیون و 300 قطعه و متوسط مصرف روزانه مردم آذربایجان‌غربی 200 تن و ماهانه نیز 6 هزار تن است و میزان جوجه‌ریزی خرداد ماه استان نیز چهار میلیون قطعه بوده که هشت هزار قطعه بیش از نیاز است و در این شرایط مشکلی از لحاظ صادرات به سایر استان‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/61024/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار