نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خوزستان از شرکت 80 هزار و 929 داوطلب در کنکور سراسری سال 98 در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 02 July 2019

علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: در مجموع 80 هزار و 929 داوطلب شامل 30 هزار و 808 داوطلب مرد و 50 هزار و 221 داوطلب زن در 29 حوزه در خوزستان در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد. از مجموع 80 هزار و 929 داوطلب خوزستانی، 24 هزار و 771 نفر در اهواز در کنکور سراسری شرکت می‌کنند و چهار حوزه امتحانی برای داوطلبان در اهواز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در صبح و عصر پنجشنبه و جمعه (13 و 14 تیرماه) میزبان 11 هزار و 758 داوطلب شامل شش هزار و 775 داوطلب زن و چهار هزار و 983 داوطلب مرد خواهد بود. در نوبت صبح پنج‌شنبه (13 تیرماه)، 400 داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی و سه هزار و 616 داوطلب در گروه علوم انسانی در این دانشگاه به رقابت می‌پردازند. در نوبت عصر این روز نیز یک هزار و 274 داوطلب گروه هنر در دانشگاه شهید چمران آزمون خواهند داد. در صبح جمعه، چهار هزار داوطلب گروه علوم تجربی در دانشگاه به رقابت می‌پردازند و در نوبت عصر این روز نیز دو هزار و 468 داوطلب گروه زبان‌های خارجی در آزمون شرکت می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خوزستان افزود: همچنین جهاددانشگاهی میزبان چهار هزار و 35 داوطلب کنکور سراسری خواهد بود. آزمون یک هزار و 170 نفر از داوطلبان اهوازی نیز در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود. هفت هزار و 808 نفر نیز در حوزه‌های آموزش و پرورش اهواز آزمون خواهند داد.

جلیلی‌فر با بیان اینکه امسال بیشترین شرکت‌کنندگان در گروه علوم تجربی هستند، گفت: حدود 60 درصد شرکت کنندگان کنکور سراسری در سطح کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. علی رغم اینکه تعدادی از رشته‌ها بدون آزمون دانشجو جذب می‌کنند و به همین دلیل انتظار می‌رفت تعداد شرکت کنندگان کنکور در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر شود، اما تعداد شرکت کنندگان در کل کشور حدود 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از روز گذشته (9 تیرماه) در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، افزود: باجه رفع نقص از روز سه‌شنبه در درب ورودی شمالی دانشگاه فعال می‌شود. باجه رفع نقص از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8:30 صبح تا 12 ظهر و از 14 تا 18 بعد از ظهر پاسخگوی داوطلبان خواهد بود. این باجه در روز جمعه، 14 تیرماه نیز تا ساعت 15 فعال خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تلاش می‌کنیم تمهیداتی را برای خانواده‌های داوطلبان که به حوزه آزمون مراجعه می‌کنند، در نظر بگیریم. مهم‌ترین مسائل و دغدغه هایی که داریم این است که بتوانیم آزمون را بدون مشکل خاصی برگزار کنیم. بخشی از این کار به این مساله بر می‌گردد که امکانات معمول در اختیار داوطلبان قرار داشته باشد و مراقبین به کار خود خوب عمل کنند و بخشی نیز به خود داوطلبان باز می‌گردد که دستورالعمل تعیین شده برای آزمون را رعایت کنند تا شرایط آزمون به هم نخورد. هدف ما این است که جلسه آزمون را با بیشترین آرامش به سرانجام برسانیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آزمون سراسری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار