معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت : بر اساس سیاست های ناصحیح، ترییت معلم کمرنگ شد تا جایی که امروز با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه شده ایم.
کد خبر: ۷۵۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 01 July 2019

به گزارش تابناک، علی محمدی در مراسم اختتامیه بخش هنری بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در اصفهان با اشاره به کمبود ۳۰۰ هزار معلم، افزود: از این رو تدبیری توسط افرادی که دانشگاه را به این وضعیت رسانده و پذیرش دانشگاه را به سه هزار نفر رساندند، انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در مسیر تحول و تعالی است، اظهارداشت: این دانشگاه در دهه شصت و هفتاد ٤٠٠ مرکز تربیت معلم و ١٠٠ هزار دانشجو داشت.

وی ادامه داد: حضور ارزشمند رهبری در سال ٩٧ در دانشگاه فرهنگیان یکبار دیگر پرچم تربیت معلم را بالا بردند و فصل الخطاب تربیت و معلم را دانشگاه فرهنگیان دانستند.

محمدی اضافه کرد: رهبری فرمودند، آنچه من از دانشگاه فرهنگیان انتظار دارم تربیت دینی و انقلابی است که همه باید با این راهبرد اساسی هماهنک شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته ٤٠ هزار دانشجو جذب کردیم و سال آینده هم ٤٠ هزار دانشجو جذب می‌کنیم تا بخشی از دغدغه نظام ترییت معلم در بخش نیروی انسانی برطرف شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: راهبرد دانشگاه در بُعد تربیت معلم نگاه همه جانبه است و این در حالی است که نگاه‌های تک بعدی باعث رنجش شده است.

به گفته وی، ماموریت اصلی در تربیت معلم، معلم مهارتی و معلم ارزشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار