مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی خبر داد؛
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی از صدور 17 مجوز  تغییر جنسیت در خراسان رضوی و ثبت 800 مورد مرد آزاری در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 28 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، آریا حجازی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی با بیان اینکه پزشکی قانونی یک دستگاه کارشناسی در زمینه مسائل پزشکی مرتبط با امور قضائی است و صرفا به استعلامات مراکز دولتی و غیر دولتی پاسخگویی داریم، گفت:در خراسان رضوی ۲۳ مرکز فعال داریم که ۴ مرکز فقط در مشهد و ۱۹ مرکز هم در دیگر شهرستانها فعالیت می کنند در طول سال به ۱۶۰ هزار استعلام پاسخگو هستیم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۷۶ مورد زمینه کاری پزشکی قانونی است و سعی شده در این پاسخگویی ها رعایت دقت، امانت و صحت را به کار ببندیم، اظهارداشت:در سال گذشته حدود ۵۷ هزار نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۳۹ هزار و ۸۷۴ مورد مربوط به درگیری فیزیکی بوده است.

 

وی به ۳۳ هزار و ۳۱۱ مورد تشکیل پرونده تصادف جرحی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱۵۵ مورد درخواست سقط درمانی جنین به پزشکی قانونی ارائه شد که برای ۸۹۸ مورد آنها مجوز سقط جنین صادر شده است.

 

حجازی ادامه داد:در سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۳ مورد مرگ غیر طبیعی داشته ایم که بالاترین رتبه مربوط به تصادفات با ۱۱۲۰ مورد، سقوط از بلندی ۸۰ مورد، اصابت جسم سخت ۱۶۹ مورد، گاز مونواکسید کربن ۶۱ مورد، سوختگی ۱۱۷ مورد، مسمومیت ها ۱۴۰ مورد، غرق شدگی و برق گرفتگی ۶۵ مورد، حادثه کار ۱۱۲ و عارض ناشی از مواد مخدر ۲۸۰ مورد بوده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد مرگ های طبیعی در سال گذشته ۱۴۰۹ ورد بوده که بیماری قلبی و عروقی با ۵۱۰ مورد در ابتدای لیست قرار دارد همچنین بیماریهای عفونی ۱۴۹ مورد، سزطانها ۶۰ مورد، بیماریهای ریوی ۵۸ مورد، بیماریهای کلیوی ۱۳ مورد، بیماریهای دستگاه گوارش ۴۰ مورد، بیماریهای مغز و اعصاب ۱۶۲ مورد و سایر موارد مرگهای طبیعی هم ۴۱۷ مورد بوده است.

 

حجازی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در حوزه همسرآزاری با ۹ هزار مورد در سال گذشته در رتبه های بالا قرار دارد، ادامه داد:میانگین سرعت پاسخگویی به معاینات ۴۰ دقیقه و متوسط پاسخگویی به متوفیات هم ۶۰ روز است همچنین به زودی تمامی استعلامات را از طریق سامانه ها الکترونیک دریافت و پاسخ می دهیم.

 

وی به ثبت ۸۰۰ مورد مرد آزاری در سال گذشته اشاره کرد و افزود:در مورد تغییر جنسیت در خراسان رضوی آمار متفاوت از دیگر نقاط کشور نداریم به طوریکه در استان و در سال گذشته ۵۴ مورد درخواست داشته ایم که برای ۱۷ مورد آن مجوز صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار