قطعی فیبر در مسیر‌های بالادستی در اروپا بین بلغارستان و فرانکفورت که چند تأمین کننده اینترنت ایران، از آن مسیر استفاده می‌کرده‌اند باعث اختلال گسترده یک و نیم ساعته در ارتباطات بین‌المللی ایران شده بود.
کد خبر: ۷۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 27 June 2019

تابناک / از شب گذشته در بسیاری از مناطق سرویس اینترنت با افت محسوس کیفیت مواجه شد در برخی مناطق سرعت بسیار پایین و یا حتی دترسی به اینترنت امکان‌پذیر نیست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالات متعددی که در توئیتر مطرح شد و همگی او را تگ کرده بودند، گفت:
همانطور که در گراف زیر دیده می‌شود قطعی فیبر در مسیر‌های بالادستی در اروپا بین بلغارستان و فرانکفورت که چند تأمین کننده اینترنت ایران، از آن مسیر استفاده می‌کرده‌اند باعث اختلال گسترده یک و نیم ساعته در ارتباطات بین‌المللی ایران شده بود. هزار گیگابیت بر ثانیه قطعی ظرفیت‌ها داشتیم.
 
 
 
به گفته سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی اینترنت ربطی به حملات سایبری نداشته و نشانه‌ای از حمله دیده نمی‌شود. دلیل اصلی همان چیزی بود که آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به آن اشاره کرد.

وی بامداد پنج شنبه در توئیتر خود نوشت: پیرو قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا اختلال گسترده‌ای بین ۴۳ دقیقه بامداد و ساعت ۲ بامداد امروز به وجود آمد که موجب افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت اکثر کاربران داخل کشور شد، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده هیچ‌گونه حمله یا خرابی عمدی شناسایی نشده است.

مهرماه سال گذشته نیز اینترنت کشور با چنین اختلالی رو به رو شد و مدیر عامل زیرساخت در آن زمان اعلام کرد این اختلال به دلیل قطعی فیبر در خارج از کشور اتفاق افتاد و باعث شد تا ظرفیت ارتباطات بین‌المللی از ساعت ۹ شب تا ساعت یک بامداد به مدت بیش از ۴ ساعت با اختلال همراه شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: اینترنت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار