رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:توصیه رویانیان به عرب درباره مربی خارجی/ فرمانده انتظامی زابل مورد اصابت گلوله قرار گرفت/ سازِ وحدت اصولگراها کوک نمی‌شود و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 25 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


بنر جنجالی درباره ظهور و برجام، جمع‌آوری شد

در پی تذکرات مردم متدین زنجان، بنر جنجالی برپاشده مقابل مسجد شهید آیت‌الله دستغیب این شهر پایین کشیده شد. نحوه طراحی این بنر با عکسی از رهبر انقلاب طوری بود که بیننده در نگاه اول تصور می‌کند جمله‌ای که نوشته شده، از مقام معظم رهبری است. در حالی این طور نبوده و محتوای این بنر، توسط یک فرد در یک پایگاه بسیج ۹ شهید دستغیب زنجان چاپ و نصب شده است. روی این بنر عین این عبارت نوشته شده بود: «هر چقدر که برجام ظهور امام زمان (عج) را به تعویق انداخت، تدبیر شگفت انگیز و حماسی اخیر امام خامنه‌ای در مواجه با امان نامه آمریکا شمارش معکوس ظهور را به صدا درآورده است. بسیج پایگاه ۹ شهید دستغیب». خبرنگار ایرناپلاس پس از بررسی متوجه شد این بنر توسط فردی به نام دکتر علیمحمدی، که فرمانده این پایگاه است نوشته شده و پس از چاپ در ابعاد بزرگ در خیابان نصب شده است. با پیگیری بسیار، علیمحمدی در گفت‌وگو با ایرناپلاس پس از بیان نقدهایی که به برجام و نتایج آن داشت گفت با اینکه حرفش کاملاً قابل دفاع است، ولی از طرف دوستان، مسئولان شهر و نیز سپاه تحت فشار است ولی همچنان از موضعش دفاع می‌کند.


طیبه سیاوشی: دستگیری یک دختر تحت هر عنوانی رفتار دستگیرکنندگان را توجیه نمی کند

طیبه سیاوشی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی اظهار داشت: در روزهای اخیر در تهران با مسئله ای فراتر از حجاب در جامعه مواجه هستیم که صرفا ایجاد محدودیت در پوشش مدنظر نیست و در واقع امنیت روانی را از شهروندان تهرانی سلب کرده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حرکت در این جهت و پافشاری بر آن علاوه بر زیر پا گذاردن حقوق شهروندی در نهایت منجر به خدشه بر اعتبار و حرمت قانونی نهادهای صیانت کننده از امنیت جامعه خواهد شد. وی افزود: کلیپ منتشر شده دستگیری یک دختر تحت هر عنوانی رفتار دستگیرکنندگان را توجیه نمی کند. سیاوشی ادامه داد: براساس گزارش منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس نشان داده شد که ارزشمندی حجاب در جامعه دچار تحول شده است و براساس تحقیقات تعریف عرفی و تعریف فقهی حجاب متفاوت است و بیشتر افراد تلقی عرفی از حجاب دارند که به هیچ وجه مورد توجه سیاستگذاران نیست.


توصیه رویانیان به عرب درباره مربی خارجی

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: برانکو در پرسپولیس همه چیز داشت ولی دنبال بهانه بود که برود و باشگاه هم با تصمیماتی که گرفت، به او کمک کرد. وی همچنین خطاب به عرب گفت: من تجربه همکاری با دو مربی خارجی را دارم. با تجربه تلخی که دارم، به عرب می‌گویم دنبال خارجی نباشد، چون زمانی برای این کار وجود ندارد. من روی یک مربی کارنامه‌دار خارجی حساب کردم ولی دیدید که ماجرای پرسپولیس با ژوزه به کجا رسید؟ بنده از این ماجرا ضربه خوردم، خدا کند مدیر فعلی ضربه نخورد. نیتم خیر است که می‌گویم مربی داخلی بیاورید. بعد از دنیزلی و ژوزه، به سراغ گل‌محمدی و دایی رفتم و دیدید که پرسپولیس با این دو مربی نتیجه گرفت.


پهپاد جاسوسی آمریکایی ۷ کیلومتر درون آب‌های سرزمینی ایران بود

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد که پهپاد جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای نظامی کشور مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد به طور قطعی در آب‌های سرزمینی ایران بوده است و چهار مایل یا هفت کیلومتر داخل آب‌های سرزمینی کشور قرار داشته است. سرتیپ دوم مجید فخری در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این‌که آیا پهپاد جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای نظامی ایران مورد هدف و سقوط قرار گرفت در آب‌های سرزمینی کشور بوده است یا خیر، اعلام کرد: در مورد پهپاد جاسوسی آمریکایی که در خلیج فارس سقوط کرد اقدامات اولیه و موقعیت سقوط توسط یگان‌های دریایی به طور کامل مشخص شد و باید اعلام کرد که این پهپاد به طور قطعی در آب‌های سرزمینی ایران بوده و چهار مایل یا هفت کیلومتر درون آب‌های سرزمینی ایران قرار داشته و موقعیت آن کاملاً واضح است.


فرمانده انتظامی زابل مورد اصابت گلوله قرار گرفت

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:سرهنگ احمد ثمره ابراهیمی فرمانده انتظامی زابل مورد اصابت گلوله قرار گرفت. سردار محمد قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جانشین فرمانده انتظامی و معاونت اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان مامور رسیدگی به جزئیات این حادثه شدند. وی بیان کرد: بزودی اخبار تکمیلی در این رابطه در اختیار رسانه ها قرار داده خواهد شد. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در حال شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه هستند. یک منبع اگاه نیز به ایرنا گفت: فرمانده انتظامی زابل در یک عملیات شناسایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.


محمود صادقی: رفتار مأموران نیروی انتظامی با دختر جوان، ناقض اصل کرامت انسانی است

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به حادثه برخورد نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های شرق تهران گفت: ضمن ارج نهادن به خدمات پرسنل شریف نیروی انتظامی، اما رفتار خشن و شرم آور یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری در یکی از پارکهای تهران باعث جریحه دار شدن احساسات جامعه و خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران گردید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری جوان در یکی از پارکهای شرق تهران را ناقض اصل کرامت انسانی دانست و گفت: این کار موجب خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی گردید.


موضوع حجاب با بگیر و ببند حل نخواهد شد

ری شهری که هم اکنون تولیت حرم عبدالعظیم حسنی را برعهده دارد در دهه 60 ، وزیر اطلاعات بود ری شهری در نشست هماهنگی ستاد کرامت در استان تهران به نقل از سایت اینترنتی خود گفته است: تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد. چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم که به وظیفه خود عمل کند؛ چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟ چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم به وظیفه خود عمل کند و چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟ چنانچه در روایت آمده است که حکومت بنی‌امیه با شمشیر و خشونت و ظلم شکل گرفته بود و این سیره حکومتی اسلام نیست، بلکه سیرۀ حکومتی اهل‌بیت بر پایه مدارا و بر اساس دوستی و وقار و رعایت مصالح در بیان امور و حُسن رفتار با مردم و وَرَع و تلاش است.


کنایه توئیتری عطاءالله مهاجرانی به ترامپ بعد از تحریم ظریف

عطاالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات، در توئیتی نوشت: پریشانی ترامپ!؟١- خروج از برجام و همزمان انتقاد از ایران که چرا به برجام پای بند نیست.٢- اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی دولتی، و اکنون تحریم فرماندهان سپاه٣- اعلام و پافشاری بر مذاکره بدون قید و شرط، اکنون تحریم ظریف. روانشناسان دانشگاه جان هاپکینز، می گویند پریشان حال است.


تمسخر اطلاعات نظامی آمریکا  توسط روسیه در ماجرای ساقط شدن پهپاد

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در اسرائیل گفت آنچه توسط واشنگتن درباره ساقط شده پهپادش در تنگه هرمز به نمایش درآمد، غیرحرفه‌ای و کیفیت پایین بود.  «نیکلای پاتروشف» گفت اطلاعات نظامی ارتش روسیه نشان می‌دهد پهپاد آمریکایی در آبهای ایران بوده و نه آبهای بین‌المللی و روز 20 ژوئن به دلیل نقض حریم هوایی ایران ساقط شده است. این در حالی است که پمپئو قبل از سفر به عربستان نقشه‌های نشان داده توسط ظریف را بچه گانه خوانده بود و آن را غیر قابل قیاس با سیستم پیشرفته آمریکایی دانسته بود.


سازِ وحدت اصولگراها کوک نمی‌شود

اصولگرایان درحالی چندماه دیگر وارد رقابتی سخت با اصلاح طلبان و میانه روها برای فتح کرسی های پارلمان می شوند که هنوز سازهای وحدت کوک نشده و در گوشه و کنار این جریان تحرکاتی جداگانه به چشم می خورد.به نظر می رسد با وجود آنکه در بیان اصولگرایان این روزها از ضرورت وحدت می گویند اما رصد رفتارها و تحرکات انتخاباتی آنها می گویند چندان در عمل قائل به وحدت با دیگر برادران اصولگرای خود نیستند و بعید نیست که با چند لیست وارد گود رقابت شوند./خبرآنلاین


پس‌لرزه‌های تحریم رهبری ظریف و فرماندهان سپاه در مجلس

تعدادی از نمایندگان مجلس در پی تحریم مقام معظم رهبری و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و برخی فرماندهان سپاه از سوی آمریکا واکنش‎هایی داشتند. حشمت‌الله فلاحت پیشه یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا با افزایش فشار به دنبال تسلیم ایران است که نه تنها این اتفاق رخ نمی‌دهد که ایران با استفاده از ابزارهایش می‌تواند کاری کند که تنش بین ایران و آمریکا به ضرر کشورمان فرسایشی نشود.کواکبیان در تذکری شفاهی اظهار داشت: کاخ سفید ظاهراً نمی‌خواهد از اقدامات ابلهانه خود دست بکشد. همچنین علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توییتر خود نوشت: تصمیمات بی خردانه این چنین حجتی آشکار در بن بست سیاست خارجی آمریکا است./خبرآنلاین


دعوت شهردار تهران از هیات دولت برای پیوستن به پویش سه شنبه های بدون خودرو 

شهردار تهران  امروز هم در ادامه پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، مسیر خانه تا بهشت را با دوچرخه طی کرد تا در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شود. پیروز حناچی در حاشیه این برنامه از اعضای هیات دولت و سایر اقشار تاثیرگذار جامعه  همچون هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران خواست تا به پویش سه شنبه های بدون خودرو بپیوندند. شهردار تهران مشخصاً از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کرد تا به عنوان جوان ترین عضو کابینه در این کمپین شرکت کند.


اصلاح طلبان بازی را از همین الان باخته اند

 عباس عبدی گفت: اگر امروز قرار باشد با شرایط کنونی و سنت گذشته انتخابات باشد، معتقدم به معنای گذشته انتخابات شکل نمی‌گیرد و بعید می‌دانم مردم به‌طور جدی پای صندوق‌های رأی بیایند و بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند. اصلاح‌طلبان چندین مشکل جدی خواهند داشت و مهم‌ترینش همین‌جاست که نمی‌توانند مردم را برای شرکت در انتخابات قانع کنند. اگر مردم و افکار عمومی حس کنند که از طریق انتخابات نمی‌توانند به دستاوردی برسند، دلیلی ندارد که شرکت کنند. بنابراین ریزش عمده‌ای در انتخابات از طرف اصلاح‌طلبان خواهد بود. البته از اصولگرایان هم ریزش خواهد بود. مجلس آن‌قدر ضعیف شده و همه دندان‌هایش کشیده شده که به نظرم کارایی خاصی در فضای کنونی نمی‌تواند از خودش نشان دهد./شرق


روحانی: بعضی‌ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند

حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت: بعضی ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند و نگذاشتند مردم در همان یکی دو سال گشایش برجام هم لذت ببرند. شرکت‌های خارجی می‌آمدند می‌گفتند چرا آمدند؛ قرارداد می‌بستیم، ایراد می‌گرفتند و وقتی قرارداد به هم می‌خورد باز غُر می‌زدند! نگذاشتند مردم لذت ببرند. هواپیما می‌خریدیم می‌گفتند خیانت شد! در روزنامه‌ها می‌نوشتند بروید اتوبوس بخرید چرا هواپیما خریدید؟ این نمی‌فهمد که با اتوبوس نمی‌شود مکه رفت. ما وقتی 15 و 16 هواپیمای نو وارد کردیم یه عده‌ای آمدند غر زدند. ناچار شدیم به مردم بگوییم یک شرکتی آمده اعتبار گذاشته و از پول خزانه برای خرید هواپیما نمی‌دهیم. رئیس ایرباس به من گفت برای اولین بار است که خودمان اعتبار گذاشتیم و به شما از اعتبار خودمان هواپیما می‌دهیم. نکته‌ای است که می‌خواهم بگویم، در شرایط تحریمی که قرار گرفته‌ایم و اقدامات سیاسی که شما می توانید انجام دهید این است که جامعه پزشکی ما در این سال که بیشترین تحریم را علیه ما وضع کردند و بخش درمان ما را تحت تاثیر قرار دادند چقدر پزشکان ما و بخش پزشکی ما فریاد زدند؟ و به جهان گفتند که چه فاجعه ای دارد اتفاق می افتد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار