در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد:
استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات استانی، اظهار داشت: توزیع اعتبارات بر اساس الگوهای خاصی مثل جمعیت، موقعیت جغرافیایی یا نیاز واقعی استان‌ها صورت نمی‌گیرد و این موضوع باعث تفاوت‌های چشمگیر در اعتبارات استان‌ها شده است.
کد خبر: ۷۵۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 24 June 2019

 محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: تنها ۳ تا ۴ درصد اعتبارات استان‌ها در اختیار استان و بقیه به صورت متمرکز در اختیار وزارت‌خانه‌هاست.

وی اظهار داشت: 85 تا 90 درصد اعتبارات، هزینه‌ای است که باید کاهش یابد، اما سیستم پرداخت اعتبارات نیز به گونه‌ای است که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

پورمحمدی از شیوه‌هایی مانند پرداخت نامعقول اضافه‌کاری و حق مرخصی ذخیره شده در ادارات انتقاد کرد و گفت: وقتی اعتبارات محدود است باید پرداخت‌ها نیز به صورت منطقی انجام شود؛ ضمن اینکه بسیاری از جلسات و ماموریت‌ها نیز در این شرایط بیهوده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به تصویب آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از سوی هیأت وزیران اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را در خصوص این مصوبه به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان ارائه کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه موظف به اجرای این آیین‌نامه هستیم، افزود: به‌طور قطع نارسایی‌هایی در آیین‌نامه جدید وجود دارد و لازم است این نارسایی‌ها به مراجع مربوط انتقال داده شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر رعایت شایسته‌سالاری و در نظر گرفتن تجارب مدیریتی در انتصاب مدیران، نظارت جدی بر مصرف برق در ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی و رعایت حجاب در دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‌شرقی هم از افزایش ۱۲.۸ درصدی اعتبارات استان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۸ حدود ۳۶۸ میلیارد تومان و اعتبارات متوازن نیز ۵۰۱ میلیارد تومان است.

داود بهبودی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان‌های استان نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: در سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار