مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از گام بلند استان برای کسب پایتختی کتاب ایران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: صابر سهرابی صبح دوشنبه در جمع شرکت کنندگان کارگاه ۲ روزه آموزشی ویژه تسهیل گران جام باشگاه‌های کتابخوانی فارس که در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، افزود: یکی از کلان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج کتاب و کتابخوانی بود که در طول این چند سال کارهای خوبی از جمله انتخاب شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران انجام شد.

وی با بیان اینکه استان فارس هم از این قافله عقب نمانده و در دو سال گذشته به واسطه شهرهای شیراز و صدرا فینالیست انتخاب پایتخت کتاب ایران شد، گفت: برنامه‌های متنوعی بدین خاطر در اقصی نقاط استان برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار شد که خیلی تأثیر گذار بود و مورد توجه بزرگان فرهنگ و ادب قرار گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه گفت: یکی از نمونه کارهایی که در این راستا انجام باید گرفت، ترویج مطالعه در میان نسل نوجوان و جوان است که اگر سرمایه گذاری در این حوزه قرار بگیرد قطعاً تأثیر بزرگی در بزرگسالی می‌گذارد.

وی در عین حال با بیان اینکه آموزش کار تیمی برای موفقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ گفت و گو در این زمینه مؤثر است، ادامه داد: وقتی از کودکی آموزش داشته باشیم در بزرگسالی مشکلی در زمینه مطالعه و کتابخوانی نخواهیم داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص جام باشگاه‌های کتابخوانی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام گرفته توسط رؤسای فرهنگ و ارشاد شهرستانها و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌ها توانستیم مسئولین را قانع کنیم که این کار می‌تواند دستاوردهای خوبی در حوزه فرهنگ و ادب شهرها و روستاها داشته باشد.

سهرابی عنوان کرد: قطعاً برپایی این کارگاه‌ها در راستای برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی می‌تواند در قرار گرفتن در جمع شهرها و روستاهای دوستدار کتاب گامی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سال جاری برای به دست آوردن این عناوین ورود کرده است، افزود: در شیراز با برنامه متنوع‌تری این گام بزرگ را برداشته‌ایم که عنوان پایتختی کتاب را کسب کنیم.

در ادامه با حضور فرمهر منجزی و جعفر توزنده جانی، کارگاه‌های آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی با حضور ۴۳ نفر از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها و ۱۲ نفر از کتابداران و نمایندگان آموزش و پرورش شیراز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آغاز بکار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار