کد خبر: ۷۵۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 22 June 2019
تابناک / جلسه شورای سیاست گذاری دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در عمارت باغ ملی شهرداری لاهیجان برگزار شد.
 
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در این جلسه با بیان اینکه لاهیجان شهر اولین ها و میزبان بهترین ها و مهربانی هااست،گفت: سال ۹۸ سال خوبی برای شهرداری و شهروندان باید باشد و با برگزاری جشنواره های مختلف در نظر داریم فضای شادی در شهر لاهیجان ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه در نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند اتفاقات خوبی رقم خورد که باید در سال ۹۸ برای بهتر شدن و بین المللی شدن این جشنواره تلاش کنیم، به اقدامات ملی در راستای تفاهم نامه با یونسکو برای معرفی لاهیجان به عنوان پایتخت چای و ثبت جهانی این موضوع اشاره کرد و افزود: جلساتی با دبیرکل یونسکو برای انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران و میزبانی کشورهای نوروزی برگزار کردیم ومذاکراتی برای دعوت از کشورهای حاشیه خزر برای حضور در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند انجام شده است.
کاظمی با بیان اینکه مردم لاهیجان با استقبال پر شور از رییس جمهور میزبانی خوبی انجام دادند، از اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه های لاهیجان خبر داد و اضافه کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست که اتفاقات فرهنگی و اقتصادی در شهر لاهیجان ملموس باشد.
شهردار لاهیجان گفت: با حمایت اعضای شورای شهر و اعضای شورای تأمین شهرستان بعد از ۲۲ سال در شب ۲۲ بهمن سال گذشته جزیره لاهیجان بازگشایی شد و همزمان با عید فطر بالغ بر شش هزار نفر در کنسرت استاد ناصر وحدتی در جزیره شرکت کردند.
وی با قدردانی از پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر افزود: اعضای شورای شهر لاهیجان در بسیاری از برنامه ها همگام با ما حرکت می کنند.
شهردار لاهیجان ضمن تشکر از عنایت دکتر سالاری استاندار گیلان برای انتخاب لاهیجان به عنوان شهر شب های روشن که باعث رونق اقتصادی و بالا رفتن روحیه و نشاط اجتماعی و مشارکت شهروندان گردیده،اضافه کرد: لاهیجان شهری زیبا با مردمانی بسیار زیبا اندیش است و تنها عاملی که ما را موفق کرد همدلی مسئولان شهر است.
کاظمی ضمن قدردانی از تلاش های جواد نجار تمیزکار در طول ده سال برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی گفت: سال ۲۰۲۰ میلادی استان گیلان به عنوان میزبان گردشگران و رونق اقتصادی گیلان انتخاب شده و شهرداری لاهیجان هم اقدامات مشترکی را با ستاد ۲۰۲۰ برای اجرای برنامه ها و جشنواره های مختلف در شهر لاهیجان در حال تدارک می باشد.
جواد نجار تمیزکار سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این جلسه گفت: سال گذشته برای برپایی نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی کمترین دغدغه را داشتیم و اعضای دوره پنجم شورا و شهردار که نگاه ویژه ای به امور فرهنگی دارند برای بهتر برگزاری جشنواره تلاش های زیادی انجام دادند.
وی افزود: اگر کارنامه یک سال گذشته مسعود کاظمی شهردار لاهیجان را مرور کنیم به این نکته می رسیم که به کارهای فرهنگی رسیدگی خوبی شده است.
وی با قدردانی از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از معدود جشنواره هایی است که هم به لحاظ مادی و هم معنوی مورد عنایت و توجه مرکز هنرهای نمایشی کشور قرار می گیرد.
تمیزکار اضافه کرد: سال گذشته همکاران شهرداری از رفتگران تا مسئولان در برپایی جشنواره تلاش کردند و محمد علی صادق حسنی هم به عنوان مجری طرح و دبیر اجرایی به خوبی از عهده این مسئولیت برآمد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در پایان گفت: این جشنواره مختص شهر لاهیجان است و هیچ کدام از ما حق گرفتن آن را از شهروندان نداریم.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری لاهیجان گفت: با نگاهی به عملکرد شهرداری لاهیجان از نزدیک شاهد بودم که در حوزه های مختلف در کنار اقدامات عمرانی و ساخت و ساز چه توجه ویژه ای شهرداری به مقوله فرهنگ و هنر دارد.
شهرام کرمی افزود: ۸۲ جشنواره تئاتر در سراسر کشور برگزار می شود که لاهیجان جز ۱۰ جشنواره با هویت شناخته می شود و این جریانی پویا و موثر است و برای همه ما اهمیت دارد که این رویداد به نحو شایسته اجرا شود.
وی با بیان اینکه در دوره جدید باید نگاهی وسیع به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان داشته باشیم، اضافه کرد: این ظرفیت در این شهر و استان وجود دارد که جشنواره تئاتر به صورت بین المللی برگزار شود و ما هم اعلام آمادگی می کنیم که در حوزه بین الملل و کشورهای حاشیه خزر با توجه به شرایط اقتصادی و تعامل با دیگر کشورها برای دعوت 
از گروههای نمایشی کمک نماییم.
وی با اشاره به ده سالگی جشنواره تئاتر لاهیجان گفت: برای جشن دهمین سال جشنواره لازم است تدابیری اندیشیده شده و ویژه برنامه ای اختصاصی تدارک دیده شود.
کرمی در پایان افزود: برگزیدگان جشنواره تئاتر لاهیجان به جشنواره مریوان معرفی خواهند شد.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در جلسه شورای سیاست گذاری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به اشاره به ۱۰ سالگی این جشنواره گفت: عدد ها نشان می دهند که چه کسانی پای کار بودند و من همدلی خود را با کسانی که هر ۱۰ دوره بودند و زحمت کشیدند نشان می دهم.
وی با بیان اینکه این جشنواره مطالبه مردمی است و مردم منتظرند که جشنواره برگزار شود از اعضای ستاد اجرایی جشنواره خواست از ورود حاشیه به جشنواره جلوگیری کنند.
وی افزود: در برگزاری جشنواره زیرساخت ها خیلی مهم بوده و در لاهیجان و استان گیلان این زیر ساخت ها وجود دارد و با توجه به چنین شهردار و وشورا و گروههای تئاتری که در لاهیجان هست باید دورخیزمان را برای بین المللی شدن جشنواره برداریم.
سید اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان هم در این جلسه از تلاش دست اندرکاران جشنواره قدردانی کرد و گفت: هنر کار دل است و از شورای شهر خوب و فرهنگ دوست که برای این موضوعات وقت می گذارند و شهردار خوش ذوق لاهیجان قدردانی می نمایم و هر کاری بتوانم انجام داده و در کنار شما هستم.
محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان هم در این جلسه گزارشی از جشنواره دوره نهم ارائه کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار