اگر مدیران کرمانی خوب اقدام نمی کنند، ما به عنوان یک سرمایه ملی جلوی آنها را می گیریم، پروژه هایی که در سطح شهر کرمان شروع شد از همان روزها و سالهای اول در روزنامه منعکس می کردیم و با آنها مخالفت می کردیم.
کد خبر: ۷۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 21 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، آقای علی بهرامی از دلایل استعفایش از شورای شهر کرمان می گوید: از ابتدای برنامه حضور من در شورا ، دغدغه های من از زمان دانشگاه این بود که وضعیت کرمان آن جوری که باید باشد، نیست.کار و فعالیتم را برای پیشرفت شهر کرمان از زمان دانشجویی به عنوان مسئول هیات موسس انجمن های علمی علوم اجتماعی دانشگاهمان شروع کردم.

حقیقا دیدیم هرچندباید کارها علمی و از روی برنامه باشد اما در اجرا کارها خوب پیش نمی رفت. از سال 92که مقداری فضا باز شد فعالیت روزنامه نگاری را به صورت جدی شروع کردم . تمام این پروژه هایی که امروز معاون ریاست جمهوری مانند ساروج پارس می گویند به ضرر شهر کرمان است را ما آن زمان هشدار دادیم.
معاون رییس جمهور می‌گوید: اگر مدیران کرمانی خوب اقدام نمی کنند، ما به عنوان یک سرمایه ملی جلوی آنها را می گیریم، پروژه هایی که در سطح شهر کرمان شروع شد از همان روزها و سالهای اول در روزنامه منعکس می کردیم و با آنها مخالفت می کردیم.
با صاحب نظران صحبت می کردیم و گزارش ها و گفت وگوها چاپ می شد. تاثیراتی را داشت اما احساس می کردیم این تاثیرات در آن حدی نیست که بتواند به واقع جلوی مشکلات را بگیرد.یکی از این موردها خانه شهر بود که امروز ثبت ملی شده و می تواند یک منبع درآمد و یک هویت تاریخی برای آیندگان این شهر باشد.
با همین رویکرد بود که تصمیم گرفتیم به شورای شهر ورود کنیم ، شاید بتوانیم کارها را اجرائی تر پیش ببریم.در شورای شهر اتفاقات خوبی افتاد، جا دارد یک تشکر ویژه از اعضای شورای شهر داشته باشم که انصافا همکاری لازم را داشتند . تمام دغدغه هایی که من از قبل از ورود به شورا داشتم و کسانی که حتی از لحاظ فکری مخالف بودند وقتی که با منطق و گفت و گو باهم نشستیم همراهی کردند.
دغدغه های من از روز اول این بود که آینده مردم شهر کرمان چه می‌شود؟ بچه های نسل آینده کرمانی درآمدشان باید از کجا تامین شود؟ چه گونه زندگی خود را ادامه داده و چگونه کار کنند؟فکر می کردم که زمانی معادن ما ، آب و کشاورزی تمام شود، کرمانی ها همه بیکار می شوند و اینجا متروکه می شود. این معادن و کشاورزی هم به لطف چاه های عمیقی که زده شده و آب از اعماق زمین بیرون کشیده شده به زودی تمام می شود. این منابع ما را تنبل کرده، به دنبال صنعت نرفتیم و سرمایه هایی که دارد از معادن و کشاورزی می آید به بخش ها و نیازهای کاذبی می‌رود. مانند ساخت و سازهای کاذب برای یک شهر 700 هزار نفری که مرتب مغازه خالی تولید کردند.
فکر می کردم که آینده کرمان در گردشگری است که از سالها قبل در روزنامه و یادداشت هایم می نوشتم. به لطف و همکاری اعضای شورای شهر کمیسیون گردشگری مصوب شد و شکل گرفت. حداقل گام اول برداشته شد و بعدها مردم ثمره آن را می بینند.
همه ی مسئولین در مناسبت ها و انتخابات شرکت می کردند و می گفتند که کرمان شهری فرهنگی و تاریخی است. هویت این شهر باید حفظ شود اما در عمل می دیدیم که کاری انجام نمی شود. هویت های این شهر دارد یک به یک تخریب می شوند.
بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر کرمان در طول سالها باعث سرشکستگی ما و اهالی فرهنگ بود. نیم درصد از بودجه شهر کرمان به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری کرمان تعلق داشت که جای تاسف داشت. من همیشه تعجب می کردم که چرا درعمل وقتی این همه مسئولین با هنرمندان عکس می گیرند و از آنها استفاده می کنند اما در عمل اتفاقی نمی افتاد
در واقع احساس بنده این است که برای برداشتن گام های بزرگ تر به جایگاه بالاتری نیاز است به همین دلیل برای رشد و پیشرفت کرمان خود را برای مجلس شورای اسلامی در معرض رأی مردم قرار می دهم تا در آنجا به این موارد اشاره شده بپردازم و برای کرمان مفید باشم .

« دغدغه های آقای بهرامی برای کرمان »

در شهر کرمان وضعیت ناهمگون است و توسعه متوازن و حساب شده نداریم و کرمان دلسوز و دغدغه مند کم دارد و دغدغه بنده این است که حق مرکز استان کرمان و مردم نجیب آن این نیست و احساس کردم و به این نتیجه رسیدم که گام های بزرگ برای کرمان ، باید در جایگاه دیگری مانند نمایندگی مجلس شورای اسلامی برداشته شود و به همین دلیل از شورای شهر کرمان استعفاء دادم تا شاید در مجلس از حق و حقوق مردم کرمان دفاع کنم .
زیرا در شورای شهر پنجم همکاران به خوبی کارها را انجام می دهند و نبود بنده احساس نمی شود
آقای علی بهرامی نایب رییس شورای شهر کرمان با هشت رای موافق استعفا و دو رای مخالف با شورای شهر کرمان خداحافظی کرد تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکبار دیگر خود را در معرض رای مردم نجیب و فهیم کرمان قرار دهد .
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار