پس بیائید افرادی را به مجلس بفرستیم که کارنامه عملی آنها موفّق است نه افرادی‌که فقط با چاپ عکس و پوستر و بیلبورد تبلیغاتی یک شبه وارد کارزار شده و با مددِ آواز خوان‌ها و کارت شارژ و چلو کباب و خرید رأی پس از انتخاب شدن تا دوره بعدی ناپدید می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 21 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ آیا نماینده مجلس بودن به خودی خود یک شغل می‌باشد؟ قطعاً پاسخ منفی است. تمام افرادیکه در مجلس به عنوان نماینده مشغول به خدمت می‌باشند قبل از نماینده شدن دارای یک شغل بوده به عنوان کارمند، کارگر، مدیر یک سازمان، استاد دانشگاه، پزشک و یا کشاورز و باغدار و ... مشغول به کار بوده، برای خود درآمد و اعتباری دارند.

گروهی هم ممکن است باز نشسته‌ی یک سازمان و نهاد بوده که مطابق قوانین موجود کاندید شده در مجلس مشغول به خدمت می‌شوند، پس کسی از سرِ بی‌کاری نماینده مجلس نمی‌شود.
متوسط دریافتی یک نماینده مجلس در ایران با احتساب حقّ دفتر، راننده و حقّ موبایل و هزینه‌های ایاب و ذهاب به حوزه‌ی انتخابیه خود و ... چیزی حدود بیست میلیون تومان در ماه و به عبارتی در طی 4 سال نمایندگی مجلس معادل 960 میلیون تومان دریافت می‌کند این مبلغ برای تعداد زیادی از نمایندگان پولِ خورد هم محسوب نمی‌شود.
تعداد بسیاری از این افراد برای ورود به مجلس بالای چند میلیارد تومان هزینه تبلیغات کاذب که بیشتر غیرقانونی و غیرواقعی و حالت عوام‌فریبی دارد می‌کنند.

این سؤال مطرح می‌شود که هدف افراد از نمایندگی و ورود به مجلس چیست؟

اگر مسئله کسب درآمد بیشتر و استفاده از رانتهای نمایندگی نیست چرا یک فرد باید خود را مشغول و درگیر کاری کند که درآمدش را نه تنها افزایش ندهد بلکه آن را کاهش هم می‌دهد!؟ یعنی باید پذیرفت که گربه برای رضای خدا موش می‌گیرد؟ مطلب دیگر اینکه اغلب نمایندگان پس از چند دوره نمایندگی مجلس از شمال شهر تهران سر درآورده و صاحب ویلا و شرکت ساختمانی و دارایی‌های متعدّد دیگر می‌شوند که با دریافتی آنها در مجلس مطابقت نمی‌کند و متأسفانه تعدادی از این بزرگواران با چند سال تهران نشینی و هواپیما سوار شدن گویی در شأن و کلاس خود نمی‌بینند که به شهر و استان خود بر گردند و یا در تهرآن می‌مانند و یا سر از کانادا و آمریکا و اروپا در می‌آورند.
حال با این مقدمّه برگردیم به سوال مطرح شده در عنوان مطلب:
آیا نمایندگی مجلس فقط یک شغل است؟ پاره وقت؟ هفته‌ای چند جلسه چند ساعته صبح یا بعد از ظهر و بعد هم تمام نمایندگی مجلس فقط یک شغل نیست بلکه تصمیم گیری در مورد آینده یک کشور و مردمان آن است.
نمایندگان مجلس باید عاشق مردم و کشورشان باشند نماینده مجلس به هنگام تصمیم گیری و رأی دادن در مجلس و موافقت و مخالفت با یک طرح ، لایحه و قانون باید احساس کند که برای خواهر و مادر ، پدر و برادرش و صمیمی ترین و نزدیکترین افراد به خودش تصمیم گیری می کند.
نماینده مجلس باید در حوزه کاری خود متخصّص و بی نیاز از مال اندوزی و بی توجّه به مسائل مادّی باشد تا بتواند آینده بهتری برای کشور و ملّتش رقم بزند.
نماینده مجلس آینده‌ساز است باید بتواند بیست، سی یا پنجاه سال بعد از خودش را تصوّر و برای ساخت آینده ای بهتر نقش مؤثری از خود نشان دهد.
نماینده مجلس در واقع معمار آینده کشور و نظام است و نباید خود را محدود به بازی‌های سخیف جناحی و گروهی و حزبی کند و در تصمیم گیری ها فقط باید خدا، ملّت و کشور را لحاظ کند.
پس بیائید افرادی را به مجلس بفرستیم که کارنامه عملی آنها موفّق است نه افرادی‌که فقط با چاپ عکس و پوستر و بیلبورد تبلیغاتی یک شبه وارد کارزار شده و با مددِ آواز خوان‌ها و کارت شارژ و چلو کباب و خرید رأی پس از انتخاب شدن تا دوره بعدی ناپدید می‌شوند.

مجلس به فرموده حضرت امام "عصاره ی فضائل ملّت است"

کسی با پول خرج کردن و کت و شلوار گران پوشیدن و نشست و برخاست های حزبی و گروهی و سوار شدن در قسمت بیزینس کِلاس هواپیما عصاره فضائل ملّت نمی‌شود.
نمایندگی مجلس شغل نیست که گروهی برای خود بخواهند از طریق آن احترام و پول به دست بیاورند. افراد دانشمند ، نخبه و دانشگاهی و معتمدینی را به مجلس بفرستیم که ضمن ارتقاء جایگاه نمایندگی در کشور بتوانند با تصویب قوانین کآرآمد و مترقیّ منطبق با شرع اسلام آینده روشنی را برای کشور و ملّت ایجاد کنند.
در واقع هر کدام از ما با فرستادن نماینده به مجلس برای آینده خود و خانواده ، کشورمان تصمیم گیری می کنیم. افراد دانشمند و دانشگاهی در صورت ورود به مجلس با حضور در کمیسیونهای تخصّصی مربوطه با دیدی علمی و نگاهی به روزتر می‌توانند برای آینده من ، شما و کشور عزیزمان برنامه‌ریزی کنند پس بیائید دانشمندان و نخبه‌های خود را به مجلس بفرستیم.
برای آینده‌ای روشنتر وقت آن است که نخبه‌های ما سیاسی شوند چون بعید است که سیاسیّون ما دیگر بتوانند نخبه شوند
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دقیقا .الان دو تا نماینده های هرمزگان با همین روش پیش میرن و متاسفانه حمایت های زیادی دارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار