استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید روند عقد قرارداد در بانک ها تسریع شود، اظهار کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد آسیب دیده استان تاکنون پرونده ۷ هزار و ۸۱۱ واحد به بانک ها ارسال شده و بانک نیز با ۲هزار و ۲۵ واحد عقد قرارداد داشته اند.
کد خبر: ۷۵۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ 19 June 2019

به گزارش تابناک گلستان، دکتر هادی حق شناس شامگاه 28 خرداد در گفتگوی زنده با شبکه سراسری خبر با موضوع پیگیری مشکلات مناطق سیل زده؛ تصریح کرد: از 317 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ، 100هزار هکتار بطور جدی آسیب دید اما خوشبختانه با مدیریت لازم 15 هزار هکتار از این اراضی کشت دوم خود را انجام دادند.

وی افزود: تاکنون ۸ هزار و ۹۴۲ پرونده در بخش کشاورزی تشکیل شده و قریب به ۲۴ میلیارد تومان به خسارت دیدگان اعطا شده و تا پایان هفته تلاش داریم ۳۲ میلیارد دیگر به ۳ هزار و ۳۰۰ پرونده پرداخت کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: از بانک ها می خواهیم در راستای اعطای تسهیلات بازسازی و نوسازی هر چه سریعتر اقدام کنند تا عملیات اجرایی زودتر صورت پذیرد و مردم به خانه های خود بازگردند.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: از مجموع 17 هزار و 800 واحدها آسیب دیده استان ، ۲۸۰۰ واحد تعمیری و ۳۰۵۰ واحد تخریبی به خانه های تحت پوشش کمیته امداد تعلق دارند که از خیرین استان و خیرین استانهای معین یعنی خراسان رضوی و گیلان می خواهیم در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

وی گفت: بانک ها باید تلاش کنند تا نیمه تیرماه مراحل عقد قرارداد با واحدهای آسیب دیده استان پایان پذیرد.

استاندار گلستان ادامه داد: در راستای حمایت از مردم آسیب دیده مقرر شد هیچ هزینه جهت صدور پروانه ساختمان در شهرها و روستاهای استان از مردم اخذ نگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار