وزیر راه و شهرسازی درباره طرح خانه دار شدن کارکنان دولت، گفت: رایزنی با دستگاه‌های دولتی آغاز شده و هر کدام از دستگاه‌ها که آماده باشند شروع به مبادله تفاهمنامه می‌کنیم.
کد خبر: ۷۵۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 19 June 2019

 

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح مسکن اقساطی برای کارمندان دولت، اظهارکرد: تصمیم قاطع و جدی رئیس‌جمهوری و دولت برای مسکن اولی‌ها و جوانان وجود دارد.

وی افزود: براساس سخنان رئیس‌جمهوری طرح مسکن کارمندان دولت یک اقدام گسترده در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی است؛ به نحوی که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس انداز مسکن که توسط دستگاه‌ها ایجاد می‌شود، پس‌انداز کنند و در زمان‌بندی مشخص و اقساط تعیین شده که حداقل ۱۵ سال است احداث و واگذار شود.

وزیر راه گفت: این طرح تدوین شده و در مراحل کارشناسی و بررسی است که گزارش آن به رئیس‌جمهوری ارائه می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این طرح تسهیل‌کننده و تسریع‌کننده است؛ به خصوص دستگاه‌هایی که زمین دارند می‌توانند برای خانه‌دار شدن کارمندان خود تخصیص دهند.

وی تاکید کرد: اولویت با دستگاه‌هایی است که از زمین‌های دستگاه‌ها برای این منظور استفاده کنیم به خصوص در شهرهایی که جمعیت و نیاز بیشتری وجود دارد.

اسلامی افزود: خروجی مورد انتظار این است که تولید مسکن برای اقشار متوسط و پایین جریان یابد و سرعت بگیرد و بتوانیم به ثمر برسانیم.

وزیر راه با اشاره به طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی (طرح اقدام ملی) گفت: بیش از ۱۴۰ هزار واحد پروژه شروع شده است و در حال پیشرفت است.

وزیر راه افزود: امیدواریم بتوانیم طرح خانه‌دار شدن مستمری بگیران که برای شرکت‌ها و موسسات غیردولتی است را نیز با مشارکت بخش‌خصوصی اجرایی کنیم؛ به نحوی که بار سنگینی برای دولت فراهم نشود.

وی افزود: دولت باید برنامهای داشته باشد که ساخت خانه برای بخش خصوصی به صرفه باشد؛ برای آنها مزیت ایجاد کنیم تا بخش خصوصی پس از پایان ساخت‌وساز سهمی از تولیدات خود را برای طرح خانه‌دار شدن کارمندان اختصاص دهند.

اسلامی ابراز امیدواری کرد که طرح خانه‌دار شدن کارمندان با تغییرات دولت‌ها متوقف نشود و به کمک راه‌اندازی صندوق در دستگاهها و ارگانهای مختلف افراد صاحبخانه شوند.

شکایت ایران‌ایر در دادگاه بین‌المللی برای لغو قرارداد ای.تی.آر

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به آخرین وضعیت قراردادهای رسمی برای واردات هواپیما، گفت: متاسفانه شرکت‌های ای.تی.آر، بوئینگ و ایرباس هر سه خلاف قانون، قرادادها را ملغی و به تعهدات خود عمل نکردند.

وی افزود: به ویژه شرکت ای.تی.آر که در شرایط رکود اقتصادی بودیم، قراردادهایی منعقد کرد و ۱۳ فروند هواپیما تحویل داد و با وجود شفافیت قراردادی، همه تعهدات را زیر پا گذاشت؛ در این زمینه از ایران ایر خواسته‌ایم که در دادگاه‌های بین‌المللی از این شرکت شکایت کند.

اسلامی توضیح داد: راهبرد ما در کشور تامین هواپیما به روش گوناگون است و شرکت‌ها همواره در تامین هواپیما موفق بودند و موفق خواهند بود.

مردم از سایت‌های رسمی بلیت تهیه کنند

وزیر راه و شهرسازی درباره کنترل قیمت‌ها گفت: هزینه بلیت قطارها مشخص و پیش فروش آنها نیز آغاز شده است.

وی افزود: بهای بلیت هواپیما تغییری نکرده است و مردم باید از سایت‌های رسمی بلیت تهیه کنند و از سایت‌های کاذب که فاقد مجوز هستند استفاده نکنند.

اسلامی تاکید کرد: با ایرلاین‌های متخلف برخورد می‌شود و تذکرات کتبی به ایرلاین‌ها داده شده است و همچنین آژانس‌هایی که متخلف باشند به طور حتم به لحاظ قانونی سازمان هواپیمایی کشور با آنها برخورد می‌کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره عدم مذاکره با امریکا، گفت: مذاکره وقتی است که بخواهیم به تفاهم برسیم؛ الان بحث مذاکره یا عدم مذاکره نداریم. امریکایی‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آن را برنتابیدند و به عناوین مختلف برای سقوط آن تلاش کردند.

وی افزود: امریکایی‌ها هر روز به بهانه‌های مختلف این راه را ادامه می‌دهند. بهانه مهم فراگیر آنها که دنیا را نیز تحت تاثیر قرار داد، این بود که ایران در حال دستیابی به بمب هسته است. بنابراین بارها به ایران سفر و این امر را بررسی کردند و سرانجام آن نیز برجام شد.

اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین خاصیت بررسی‌ها این بود که هیچ گونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیست. اما آنها عمدتاً به گزارش وطن فروشان ضد انقلاب استناد می‌کنند و با آن بهانه برای ایران زحمت ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ‌کس به اندازه امریکا به منافع ایران دستبرد نزده است، گفت: آسیبی که این کشور به مردم ایران رسانده قابل محاسبه نیست؛ بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت با آن مذاکره کنیم؟ برای هیچ مذاکره کنیم؟ برای اینکه اقتدار خود را بفروشیم تا به اهداف خود برسد؟

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار