مدیر پیشگیری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون در مدت اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون دراستان شناسایی شدند.
کد خبر: ۷۵۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 19 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکترمحمد جعفر صادقی در گفتگو باخبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از ابتدای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تا کنون ۴۵۲ هزار و ۳۸۷ نفر زیر پوشش قرار گرفته اند که ۱۰۶ هزار و ۳۳۳ هزار نفر مبتلا به پرفشاری خون بودند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۸۳ نفر از بیماری خود بی اطلاع بودند.

 

وی افزود: غربالگری فشار خون برای افراد بالای سی سال، بانوان باردار و بیماران کلیوی در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر انجام می‌شود واین طرح به منظور ارتقا سلامت جامعه و پیشگیری از عوارض ناشی از پرفشاری خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدادامه داد: ۲ هزار و ۶۳۰ نفر سکته مغزی و ۵ هزار و ۶۷ نفر سکته قلبی و ۴۶ هزار و ۱۷۴ نفر بیمار دیابتی نیزتحت کنترل فشار خون قرار گرفتند.

 

وی گفت: از بین افراد شرکت کننده در غربالگری فشار خون ۴۶ درصد خانم و ۲۵ درصد آقا بودند و ۲۶ هزار و ۶۶۴ نفرمادر باردار و ۲ هزار و ۵۶۳ بیمار نارسایی کلیوی نیز در این غربالگری شرکت کردند.

 

صادقی تصریح کرد: در سامانه سلامت غربالگری ۱۰۱ هزار نفرثبت شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان طرح بسیج ملی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر افراد بالای سی سال، بیماران کلیوی و مادران باردار در غربالگری فشار خون شرکت کنند.

 

وی تاکید کرد: فشار خون بالا معروف به بیماری خاموش است و اثرات زیانباری بر سلامت قلب، کلیه، مغز فرد وارد کرده و باعث سکته‌های قلبی و عروقی نیز می شودولی در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض از مرگ و میر زود رس نیز جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار