رئیس جمهوری چین در سرمقاله‌ای بی سابقه برای یکی از روزنامه‌های دولتی کره شمالی نوشت، کره شمالی با حل مسائل به صورت سیاسی در مسیر درستی قدم برداشته است.
کد خبر: ۷۵۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 19 June 2019

حمایت رئیس جمهوری چین از رویکرد کره شمالی، این حمایت از سوی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین از کره شمالی یک روز پیش از سفر وی به پیونگ یانگ برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی صورت گرفته است.

رئیس جمهوری چین در سرمقاله‌ای بی سابقه برای یکی از روزنامه‌های دولتی کره شمالی نوشت، کره شمالی با حل مسائل به صورت سیاسی در مسیر درستی قدم بر می‌دارد.

در سرمقاله روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی، شی جینپنیگ، رئیس جمهوری چین به مذاکرات متوقف شده تسلیحات اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ اشاره نکرده است.

اما کارشناسان می‌گویند، رئیس جمهوری چین در دیدارش با رهبری کره شمالی قرار است احتمالاً درخواست‌های این کشور را برای روند خلع سلاح اتمی مورد حمایت قرار دهد.

رئیس جمهوری چین همچنین گفت، سفرش به کره شمالی در روزهای پنجشنبه و جمعه باعث تقویت تبادل‌ها و ارتباطات استراتژیک بین دو کشور می‌شود.

کارشناسان می‌گویند، رئیس جمهوری چین همچنین تلاش دارد تا از دیدارش با رهبری کره شمالی به عنوان یک اهرم استفاده کند به طوری که به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تأثیر و نفوذ پکن را بر پیونگ یانگ یادآور شود که می‌تواند به کمک یا اختلال در دیپلماسی آمریکا و کره شمالی بینجامد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول نیز اعلام کرد، این نخستین باری نیست که یک رهبر از چین در رسانه‌های کره شمالی مطلبی را می‌نویسد.

کیم جونگ اون چهار بار سال گذشته میلادی با رئیس جمهوری چین دیدار داشت.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار