رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در بحث‌های گردشگری ساخت خانه‌های بوم‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی در دستور کار است و سرمایه‌گذارانی نیز در این حوزه برای سرمایه‌گذاری ورود کرده‌اند، اما این اقدامات برای توسعه گردشگری در همدان کافی نیست.
کد خبر: ۷۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 18 June 2019
حسین قراباغی گفت: به دلیل کم کاری مسوولان قبل، آثاری که قابلیت ثبت جهانی داشت را نتوانستیم ثبت کنیم و به همین دلیل خلأ ورود گردشگران خارجی را داریم.

به گزارش فارس، قراباغی با بیان اینکه شهر همدان به عنوان شهر گردشگر زبانزد عام و خاص در داخل کشور و حتی در مجامع بین‌المللی است اظهار کرد: دبیرکل سازمان جهانی گردشگری اخیرا اعلام کرد همدان به عنوان هفت شهر گردشگری دنیا مطرح شود.

وی با بیان اینکه قرار بود این موضوع در لیسبون پرتغال و در روز ۱۵ فروردین‌ماه رسانه‌ای شود گفت: با توجه به عدم حضور نمایندگان ما در آن اجلاس از همدان، موضوع مسکوت ماند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: باید قبول کنیم همدان یکی از مقاصد اصلی بسیاری از گردشگران به ویژه گردشگران داخلی است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در همدان، افزود: به دلیل کم‌کاری مسوولان قبل، آثاری که قابلیت ثبت جهانی داشت را نتوانستیم ثبت کنیم و به همین دلیل خلأ ورود گردشگران خارجی را داریم.

قراباغی با تأکید بر اینکه با توجه به تمام محدودیت‌ها همدان به ویژه در مواقع پیک سفر، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، تصریح کرد: مدیریت شهری وظایف خود را انجام می‌دهد و شورا نیز نقش سیاست‌گذاری و نظارتی خود را دارد تا بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل، هتل‌آپارتمان، مسافرخانه‌ها و کمپ‌های اقامتی ارزان‌قیمت را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل در تأمین زیرساخت‌ها، ادامه داد: به همین منظور اعضای شورای شهر مصوباتی در بحث رایگان کردن عوارض ساخت هتل را از دوره قبل شورا در نظر گرفتند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در بحث‌های گردشگری ساخت خانه‌های بوم‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی در دستور کار است و سرمایه‌گذارانی نیز در این حوزه برای سرمایه‌گذاری ورود کرده‌اند، اما این اقدامات برای توسعه گردشگری در همدان کافی نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به تجارب سال‌های گذشته در ایام تعطیلات عید فطر و سایر تعطیلات تدابیر اندیشیده شده پاسخگوی حضور مسافران و گردشگران نیست، یادآور شد: استقبال زیادی برای حضور گردشگران در همدان بود و شاهد بودیم در تمام مراکز اقامتی همچون پارک‌ها و بلوار‌ها سیل عظیمی از مسافران حضور داشتند.

قراباغی با اشاره به کوتاهی تعدادی از مراکز در ارائه خدمات طی این مدت اظهار کرد: مراکز اسکان موقت همچون مدارس و سالن‌های ورزشی در ایام تعطیلات عید فطر در اختیار قرار گردشگران نبود؛ اما نمایشگاه بین‌المللی اقدام خوبی برای نصب چادر مسافران داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های ارائه خدمات به مسافران را حتی با ایجاد کمپ‌های موقت اسکان مسافران انجام دهیم، گفت: این مهم در دستور کار شهرداری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: همدان در حال حاضر یک شهر کارگاهی است و برخی مناطق گردشگری همچون بلوار ارم نیز در حال بازسازی در بحث پیاده‌راه است.

وی با بیان اینکه یکسری مشکلات موقت نیز در همین راستا به وجود آمده است افزود: امیدواریم با تسریع در امور عمرانی بتوانیم محور اصلی مدنظر گردشگران و حتی شهروندان در بلوار ارم را زودتر به بهره‌برداری برسانیم.

قراباغی تصریح کرد: یکسری موضوعات از جمله منطقه ویژه گنجنامه نیز نیازمند توجه ویژه تمام مدیران و مدیریت ارشد استان است که نمی‌توانیم از جاذبه آنجا غافل شویم.

وی به تقاضای سفر برای بازدید از مناطق کوهستانی، آبشار گنجنامه و مناطق بکر در مواقع پیک مسافر اشاره کرد و گفت: محور مواصلاتی گنجنامه و جاده ارتباطی این محور جوابگوی مسافران نیست که باید فکر اساسی برای آن همچون باند برگشت از گنجنامه و یا موارد دیگر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار