معاون رییس جمهور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان:
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: این استان، هیچ گونه منابع نفتی ندارد ولی با این وجود توانسته در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، خوش بدرخشد.
کد خبر: ۷۵۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 18 June 2019

 سورنا ستاری در شورای اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در شکوفایی اقتصاد کشور اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان از اهمیت ویژه برخورد هستند چرا که با اهمیت به شرکت های دانش بنیان به سرمایه گذاری بر روی افراد و تربیت مردم اهمیت می دهیم.

وی با اشاره به وارداتی بودن سیستم آموزشی کشور و ضرورت اصلاح آن افزود: ما با حمایت های مردمی و با مالیات این عزیزان، درس خوانده ایم و باید توسط همین علمی که آموخته ایم، با همکاری مردم و متخصصان بخش های مختلف، مشکلات کشور را یکی پس از دیگری از راه برداریم و این امر جز با توجه به علم و دانش میسر نیست. اصلی ترین دانش ، دانش سرمایه‌گذاری روی انسان‌هاست و نتیجه عمل هم قطعا برای کشور مفید خواهد بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان آذربایجان شرقی برای شکوفایی اقتصاد کشور ابراز کرد: این استان، هیچ گونه منابع نفتی ندارد ولی با این وجود توانسته در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، خوش بدرخشد.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات دانشی با پول، حل شدنی نیست و باید این نکته را که" تکنولوژی، خریدنی نیست و باید یاد بگیریم" را در کشور نهادینه کنیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اقدامات جدی دولت در عرصه توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: در هیچ جای تاریخ به اندازه امروز به مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان هزینه و حمایت نشده است.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از واردات بی رویه برخی تجهیزات به کشور در سال های گذشته عنوان کرد: بی تدبیری برخی ها در گذشته، کشور را به گورستانی از تجهیزات تبدیل کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه آذربایجان شرقی پایه‌ترین استان کشور برای مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان است، ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی با وجود مدیرانی متحد و متعهد توانسته پتانسیل ویژه ای را برای اینگونه مسائل فراهم آورد و دولت در تلاش است در سال های باقیمانده در این استان نیز به پیشرفت های چشمگیری دست یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :