مظفر تیموری در گفتگو با تابناک:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آباد غرب برگزار میشود.
کد خبر: ۷۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 18 June 2019

مظفر تیموری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:در سال گذشته این جشنواره بخوبی برگزار شد و برآنیم با محاسبات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته این جشنواره را به نحو مطلوب تری برگزار نماییم.

تیموری ایجاد زیر ساخت‌ها را یکی از برنامه‌های اساسی و ضروری در جشنواره‌های ملی و بین المللی مطرح کرد و در ادامه گفت:ما در سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم که توانسته ایم تا کنون بخشی از آن‌ها را مرتفع نماییم، در سال گذشته سعی ما بر ایجاد دبیر خانه دائمی برای این جشنواره بود که اتفاقات خوبی افتاد و یک مکان به این موضوع اختصاص داده شد و امسال آثار به آدرس این دبیرخانه ارسال گردید.

وی ایجاد پلاتو را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان نمود و با اشاره به ایجاد کمیته‌های مختلف گفت:مهلت ارسال آثار در فراخوان ۳۰ خرداد ماه اعلام شده بود که به دلیل استقبال خوب و تخصصی‌تر شدن جشنواره در بحث موضوع، تا ۱۰ تیر ماه تمدید شد.

ایشان ضمن اشاره به برگزاری جشنواره در یکم مرداد ماه گفت:این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌گردد، بخش خیابانی این جشنواره انعکاس بهتری داشته و همچنین با استقبال مردم مواجه می‌شود.

معاون هنری ارشاد اسلامی ضمن اشاره به فضای صمیمی و همدلی که در سال گذشته بین مردم و هنرمندان بوجود آمده گفت:در سال گذشته هم مردم و هم هنرمندان از صمیم قلب پای کار بودند، امسال در نظر داریم در کنار این فضای صمیمی، تشکیلاتی و نظام‌مند عمل کنیم.

تیموری با اشاره به قابلیت شهرستان اسلام آباد غرب در حوزه نمایش گفت:این شهرستان در حوزه نمایش هنرمندان خوبی دارد که حضورشان در جشنواره‌های بین المللی فجر تاییدی بر صحت این ماجرا ست.

ایشان با اشاره به برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت مشارکت شهرستان‌ها و مردمی شدن برنامه‌ها گفت:در کل تأمین ۵۰ درصد اعتبار برنامه‌ها به خود شهرستان سپرده شده و ۵۰ درصد هم توسط اداره کل استان تامین می‌گردد و اسلام آباد هم از این قضیه مستثنی نیست، حال آنکه در سال گذشته به دلیل بالا بودن هزینه‌ها، کمک‌هایی بیشتر از ۵۰ درصد مقرر اختصاص داده شد و خوشبختانه با توجه به ملی بودن جشنواره مرصاد، امسال جشنواره در ردیف اعتباری هم قرار گرفته که البته خود شهرستان هم با کمک فرماندار و خیرین برنامه تجلیل از برگزار کنندگان جشنواره را ترتیب دادند و که ارشاد کمتر درگیر این قضیه بود، جشنواره تئاتر مرصاد در سال گذشته با کمک شهرستان مخصوصا فرماندار، شورای شهر، شهرداری و برخی ادارات که با توجه به ظرفیت و توان خود کمک در این امر کمک کردند برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد، امیداوریم که امسال هم کمک کار باشند بخصوص ادارات فرهنگی و رسانه ها.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مرصاد را نماد مقاومت و پایداری و ایستادگی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم شأنیت مرصاد را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره حفظ کنیم و شاهد برگزاری این جشنواره ملی در سطح بین المللی هم باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار