رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بالغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در سطح کشور تولید شده که در اختیار سیلوها قرار گرفته است و از این میزان ۶۵ هزار تن آن در خراسان رضوی بوده است.
کد خبر: ۷۵۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 18 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا اورانی در ویژه برنامه تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های امام و رهبری و تجلیل از جوانان کارآفرین و جهادگر بخش کشاورزی، اظهار داشت: جهادگران خراسان رضوی همواره در عرصه‌های مختلف کشاورزی خوش درخشیدند و امسال نیز ۸ جهادگر برتر ملی از استان امام هشتم(ع) داریم.

وی افزود: جهادگران بی‌سنگر از دوران انقلاب و دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف جهادی و محرومیت‌زدایی افتخارآفرین بوده و هستند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این راه ارزشمند ۳۱۴ شهید، ۱۳۲۱ جانباز و ۴۲ آزاده تقدیم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه کشاورزان وظیفه‌ای مضاعف در گام دوم انقلاب و در سال رونق تولید برعهده دارند، خاطرنشان کرد: جهادگران عرصه کشاورزی باید همچون دوران انقلاب و دفاع مقدس در خط اول جبهه تولید و پیشرفت باشد و امروز بالغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در سطح کشور تولید شده که در اختیار سیلوها قرار گرفته است و از این میزان ۶۵ هزار تن آن در خراسان رضوی بوده است.

اورانی تصریح کرد: وزیر جهادکشاورزی برای خوداتکایی در بحث کشت دانه‌های روغنی دستور رونق کشت یک میلیارد هکتاری را در بحث تولید دانه‌های روغنی داده است که سهم خراسان رضوی از این مهم ۵۰ هزار هکتار است؛ همچنین در حال حاضر ۳۷۴ گلخانه در سطح استان داریم که این عدد باید تا اُفُق ۱۴۰۰ به ۲ هزار گلخانه برسد که اگر در مسیر تحقق آن به بیانیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه شود این مهم شدنی است.

وی تاکید کرد: میانگین عملکرد گندم استان به مراتب بالاتر از میانگین کشوری بوده و افتخار می‌کنیم که نام استان امام رضا(ع) در عرصه‌های مختلف حوزه کشاورزی می‌درخشد و برترین گندمکار کشور از خراسان رضوی بوده که بیش از ۱۱.۵ میلیون تن را تولید کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار