حضور ۵ شهردار و سرپرست فقط طی نزدیک به یک و نیم سال (شجاعی، اگشته، محمدی، منجم، محمدحسینی) در شهرداری آبیک و مجددا تلاش شورا جهت انتخاب سرپرست و شهردار جدید، نشانگر آینده‌ای نامعلوم و بی‌هدف در این شهر است.
کد خبر: ۷۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 18 June 2019

استیضاح محمدحسینی/ شورای آبیک در شرف ثبت یک رکوردتابناک قزوین، مهرعلیان؛ بعد از انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ۹۶ مردم در شهر آبیک به امید تغییر رویکرد و اغاز تحول در شهر با انتخاب ۶ عضو جدید در شورای شهر، به روزهای خوب در شهر ابیک امیدوار شدند.

شورای پنجم در ابتدای کار با همدلی و تعامل با بررسی سوابق کاندیداهای شهرداری آبیک، مهندس سعید اگشته، یکی از موفق ترین شهرداران چند سال اخیر در شهرهای الوند، قزوین و لاهیجان را پس از مهندس علیرضا انصاری و پس از سرپرستی طولانی رضا شجاعی به عنوان شهردار آبیک با ۷ رای انتخاب کردند.

بدهی انباشت شده شهرداری از دوره شهرداران گذشته، نبود منابع درامدی، کاهش پرداخت ارزش افزوده، ایجاد شرایط سخت و ناملایم اقتصادی و تورم شدید، عدم وجود نیروی متخصص در مجموعه مدیریت شهری، وجود پروژه های نیمه تمام و انتظار انجام پروژه‌های زیر ساختی در حوزه های عمرانی، فرهنگی، تفریحی و سرمایه گذاری، شرایط سختی را برای این مدیر با تجربه ایجاد کرد.

 عدم فرصت کافی جهت برنامه ریزی و  تحقق اهداف و وجود توقعات بالای اعضای شورا، شرایط را علی رغم شروع برخی اقدامات، به اگشته نداده و وی  با کش و قوسی دوماهه و استیضاح و استعفا راهی شهرداری شهر پرند شد.

پس از طی این وقایع شورای شهر، احمد محمدی یکی از کارکنان با سابقه شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند که نامبرده نیز با وجود شرایط سخت ایجاد شده پس از یک‌ماه استعفا و درخواست بازنشستگی می‌دهد.

سپس شورای شهر علیرضا منجم، از مدیران با سابقه شهرداری قزوین و ابیک را به سرپرستی شهرداری انتخاب می‌کند و پس از رایزنی ها و لابی های مختلف اعضا و گروه‌ها و شنیدن نام‌هایی همچون؛ هومن طاهری، علیرضا انصاری، رضا شجاعی، یحیی پور و ...، فرشاد محمدحسینی، شهردار سابق دانسفهان و ابگرم که سوابق زیاد و درخشانی در حوزه مدیریت شهری و ورزشی داشت را انتخاب کردند و وی در بهمن ماه ۹۷  به عنوان شهردار ابیک معرفی شد.

عجیب اینجاست که ماه عسل محمدحسینی در ابیک تمام نشده، شورا بدون دادن فرصتی به این مدیر باسابقه و با تجربه مجددا کمر به تغییر و استیضاح بسته است و مسئله اینجاست که این فرصت سوزی‌ها، عدم ثبات مدیریت، نبود تعامل،همت، عزم جدی و هدفمند در مجموعه شورای شهر ابیک، میتواند نتایج تلخی را برای این شهر رقم بزند.

حضور ۵ شهردار و سرپرست فقط طی نزدیک به یکسال و نیم (شجاعی، ‌اگشته، محمدی، منجم، محمدحسینی) در این شهرداری و مجددا تلاش جهت انتخاب سرپرست و شهردار جدید، می‌تواند نشانگر آینده ای نامعلوم و بی هدف در این شهر باشد و به‌جا است که مسئولین و نمایندگان و بزرگان شهرستان و استان با ورود به این موضوع تصمیمی موجه بر پایه شرایط موجود گرفته و جلوی از دست رفتن فرصت‌ها در راستای شکوفایی شهر ابیک را بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار