امام جمعه کیش گفت: ترامپ یک انسان دروغگوی به‌تمام معنا است و از ابتدای شروع دوران ریاست جمهوری خود ۱۰هزار و۱۱۱ ادعای دروغ مطرح کرده است، اسم او را باید به‌عنوان دروغگوترین رئیس جمهور تاریخ ثبت کرد.
کد خبر: ۷۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 15 June 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری این دیدار را بسیار مهم و تاریخی ارزیابی کرد و افزود: پیام مقام معظم رهبری به آمریکایی‌ها برزگ زرینی است در تاریخ مقاومت ملت ایران است، این پیام یک پیام عادی نبود و بسیار مهم بود، پیام مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بود.

وی افزود: ایران سربلند بود و به‌واسطه این پیام قدرتمند و با اقتدار مقام معظم رهبری در جهان سربلندتر شد، کدام‌یک از رهبران جهان را سراغ دارید که اینطور قاطعانه در برابر استکبار جهانی بایستد و دست رد به سینه آن بزند، رهبری واقعاً حرف دل مردم ایران را زد و نشان داد که شاگرد به‌حق مکتب مقاومت امام(ره) است.

امام جمعه کیش در ادامه به ارائه جزئیات دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ژاپن کشوری است که از نظر اقتصادی در جایگاه سوم دنیا قرار دارد، نخست وزیر آن به تهران آمد، حامل برخی پیام‌ها از سوی رئیس جمهور آمریکا بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همان ابتدای دیدار خطاب به رئیس جمهور ژاپن فرمودند که ما در حسن نیت و جدی بودن شما شکی نداریم، شما می‌خواهید حرکت مثبتی صورت بگیرد، اما ترامپ شایسته مبادله هیچ پیامی نیست، ما نه پیام برای او داریم و نه پیامی خواهیم داد، اما چون شما دارید صحبت می‌کنید مطالبی را در چهارچوب دیدار و صحبت با شما بیان می‌کنم.

حسن‌زاده تصریح کرد: گفته می‌شود در این دیدار ۵ پیام از سوی آمریکا آورده شده بود که اولین آن این بود که قصد تغییر رژیم در ایران را ندارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پاسخ به این ادعا خطاب به آقای آبه گفتند که این یک حرف دروغ است، اگر می‌توانستند این نظام را از بین ببرند این تصمیم را می‌گرفتند.

خطیب نماز جمعه کیش اظهار داشت: ترامپ یک انسان دروغگوی به‌تمام معنا است و از ابتدای شروع دوران ریاست جمهوری خود ۱۰هزار و۱۱۱ ادعای دروغ مطرح کرده است که متوسط روزانه آن ۸ دروغ است، اسم ترامپ را باید به‌عنوان دروغگوترین رئیس جمهور تاریخ ثبت کرد.

وی دومین پیغام آمریکایی‌ها را درخواست مذاکره در موضوع هسته‌ای عنوان کرد و گفت: رهبری در پاسخ به این درخواست عنوان کرد که ۵ -۶ سال در این رابطه در قالب برجام با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، به نتایجی هم دست پیدا کردیم اما این آمریکایی‌ها بودند که زیر توافق خود زدند، کدام انسان عاقلی با کسی که زیر تعهدات خود زده مذاکره می‌کند؟ به هیچ وجه مذاکره با آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده پیام بعدی را اینطور بیان کرد که آمریکا به‌دنبال این است که ایران نتواند سلاح هسته‌ای بسازد و پاسخ رهبری را بر اساس فقه اسلامی و شجاعانه توصیف کرد و گفت: قبل از اینکه شما این حرف را بزنید ما با سلاح اتمی مخالفیم، فتوای شرعی من حرمت سلاح اتمی است، اما اگر ما می‌خواستیم سلاح هسته‌ای بسازیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانست بکند.

وی با اشاره به اینکه مذاکره صادقانه یکی دیگر از پیام‌های آمریکا برای ایران بود این امر را برای کسی که روزی ۸ ادعای دروغ دارد بسیار عجیب توصیف کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به این ادعا گفتند که ما اصلاً این حرف را باور نمی‌کنیم، مذاکرات صادقانه از شخصی دروغگو مثل ترامپ امکان ندارد، صداقت در میان مقامات آمریکایی کمیاب است.

امام جمعه کیش مذاکره برای پیشرفت را آخرین پیام آمریکایی‌ها عنوان کرد و بیان مقام معظم رهبری را اینطور بازگو کرد: به‌لطف خداوند، بدون مذاکره با آمریکا به پیشرفت ادامه خواهیم داد.

وی گفت: اگر مکتب انقلاب را به‌طور واقعی پیاده کنیم، با وجود همه تحریم‌ها پیشرفت خواهیم کرد.

این مقام مسئول فرهنگی در ادامه به آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس اشاره کرد و خطاب به مسئولان آموزش و پروش، بخش فرهنگی سازمان منطقه آزاد و نهاد امامت جمعه گفت: مدارس تعطیل شدند اما تربیت و درس نباید تعطیل شود، در سراسر ایران در ایام تعطیلات تابستان برای بچه‌ها برنامه ریزی‌های متنوعی صورت می‌گیرد، در اینجا هم برنامه‌های خوبی هست اما باید گشترش یابد،

وی افزود: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان باشند، آنها سرمایه‌های زندگی هستند، بچه‌ها هم مراقب خوشان باشند، نباید درس را تعطیل کرد./ فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار